Thursday, April 3, 2008

Blog....bloggers..boleh dikawal?

Dahulu...Blog tu apa pun aku tak tahu.Lepas diperkenalkan oleh kawan2 aku pun create satu blog .yuitsumuni.blogdrive.com
Lepas tu blogdrive asyik takleh buka kalau aku kat rumah..aku pindah guna blogspot.Lepas tu aku mula buka satu lagi mysweetstory.wordpress.com...dan lagi...dgn blogspot....

Aku bukan nak cerita tentang blogs aku tapi, tentang 'takut'nya depa kat bloggers..bloggers politik la..
Tapi kalau kat media electronik ka media cetak ka depa main guna word 'blogger' je..Tak spesifik...politik ka apa ka....
Patut kena biar clear la kan.....

Macam blogger macam aku yang rapu raban aja nih..tak de maknanya kalau nak jumpa ngan kerajaan yada yada...tak de faedah..
takkan nak menulis pasai anak pun kena approval kan?kahkahkahkah..macam bangang je bunyi...

Nak sekat penggunaan blog/kewujudan blog...
Aku yakin tak akan boleh sekat..
takkan nak haramkan internet kot kan.....
ke nak suruh provider company block and ban segala link related dengan blog?
Kolotnya.
Tak de makna le kalau websites dan blogs dihalang dari rakyat Malaysia...

Aku berharap sangat pihak media terutamanya dan pihak gomen pimpinan pak lah ni bnykkan sikit ilmu tentang IT nih.....
Jangan main dengar je orang cakap
Belajar balik la
Saya tau depa tak tau sbb depa dah lanjut usia belaka...Dah tu belajar dalam bidang yang amat tak komersial dan tak ada sangkut paut dengan teknologi........Memang 'berat' untuk depa memahami dan mempelajari......Tambahan pula depa bukanlah bijaksana sangat pun(mmg tak bijak langsung..)
Kesian depa

silalah buat kaji selidik dulu sblm keluarkan apa2 statement(ttg blogger)..Sebab statement yg tak jelas dan tak tepat akan menimbulkan syak wasangka..fitnah dan salah faham.

sekian...

btw..update on my dear baby potty trainning..semalam berjaya...tiada terbabas..Tahniah baby!

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search