>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Friday, April 20, 2007

kisah Yin

Kisah kehilangan Yin bukan main hangat lagi diperkatakan di seluruh tanahair aku ni. Dahsyat!
kihkihkihkih...Bab Yin hilang ni ramai 'bantai' aku sebab aku kata salah mak bapa si Yin!
Diaorang kata aku tak boleh salahkan mak bapa si Yin?
Kenapa?
Takkan aku pula yang bersalah....Anak diaorg yang hilang time diaorang tengah shopping kat sogo..Diaorang yang bersama anak mereka.Memang salah mereka la. Takkan nak salahkan Sogo....
Ramai yang suruh aku bayangkan kalau aku di tempat mak bapa si Yin...
Aku tak mau! Sebab aku tak sama dengan mereka.Banyakkk tak sama...
Apasal suka sangat suruh aku fikirkan aku di tempat orang?Aku tak suka la..Aku adalah aku...Tak de masa aku nak fikirkan negative macam tu.
Aku memang tak suka bandingkan diri aku dengan sesiapa pun. Macam kat forum aku join diaorang siap ajak berbincang tanya susu kau perah dapat berapa bla bla bla...Aku sebenarnya amat tak suka.Bagi aku setiap individu berbeza. Ada yang kata hanya sekadar nak buat panduan..Aku tak suka....Sebab kalau aku bagi tau jumlah aku dapat kang ada yang cakap..'jelesnya u dapat bla bla bla'...Aku tak suka...kang menjadikan aku 'kembang' or menjadikan aku rasa bangga tak bertempat.....
OK berbalik cerita si Yin....
Lepas Yin dipulangkan macam-macam spekulasi timbul......
Aku paling sedih bila diaorang pertikaikan tentang pasangan Myanmar tu. Bagi aku tak kisahlah apa niat asal diaorang janji diaorang pulangkan...Kalau diaorang bunuh ka cacatkan ka lagi haru biru. Ambil je balik si Yin tu, tak yah tanya kenapa dia melecur kaki ke apa ka.....Lepas pemeriksaan kesihatan insya Allah dapat tahu la kan.
Aku tak suka cara bapa Yin pertikaikan semua tu depan lensa kamera. Dari rasa kasihan aku jadi meluat dan menyampah kat dia.
Alhamdulillah Yin dah ditemui, dan ALhamdulillah pasangan Myanmar itu pun telah dibebaskan.

1 comment:

rizza said...

ni aku komen...

1. memang salah mak bapak dia..
ni kerana.. mereka tak reti nak jaga anak sendiri...
2. anak tu dikatakan "hyper" ..ni kerana mak bapak dia tak didik dgn tegas dan tak reti nak disiplin kan anak dia sejak dari kecik...ni dah byk aku tgh memang perangai mak bapak kat msia..terlalu memanjakan anak dia.....(manja tak bertempat)
3. dah tau tak larat nak jaga ...tak yah la beranak bayak2..kalau nak beranak byk2...pandai2 la jaga anak tu...
4. bagi aku..memang salah mak bapak nye..dari tak reti jaga ..dan tak reti nak kawal anak nye....
5. org lain yg kata mak bapak nye tak salah tu..sebab mereka pun jenis cam tu gak..lalai jaga anak..dan manja berlebihan...

ok..
tu komen aku..

p/s: buat mak bapak yg ade anak tu..dari kecil la perlu ditegas kan dan disiplin kan..supaya anak tu mendengar arahan mak bapak...bukan nye dimanjakan berlebihan n bile dah besar baru nak marah/disiplinkan... memang takkan jadik.. "melentur buluh biar dari rebung nye.."