Wednesday, September 19, 2007

Aku benci formula milk?

Yes....Aku tak suka formula milk diberi kepada bayi yang bawah 2 tahun melainkan ibunya memang tak mampu..TAK MAMPU nak susukan dia.....Dengan sebab yang tidak dapat dielakkan....(suka hati la nak letak alasan apa ya...)

Kalau anak dah besar..(lebih dari 2 tahun bagilah nak bagi susu apa pun...)

Bagi aku..penyusuan susu ibu harus dijelaskan peranan dan kebaikannya...Kenapa sampai Allah gariskan di dalam Al Quran tentang kebaikan susu ibu ini?
Kenapa? DIA Maha Agong Maha Kaya maha Mengetahui.....
Kenapa bila hendak ditanya lagi tentang hak bayi mendapat susu ibu? Bukankah sudah tertulis?
Insya Allah aku akan terus menyokong penyusuan susu ibu....Semoga Allah berikan aku rezeki itu untuk selama2nya.

Ada orang kata..'anak aku suka hati aku nak bg susu apa pun..'..Ya suka ati kau la..tapi kau tak payah la nak tau apa aku bagi anak aku..anak aku kan suka hati aku jugalah kan?

Aku jadi tak suka susu formula sejak aku BF anak aku ni....
Kenapa ya?
Semulajadi kot....Hahahaa

1. Aku rasa kalau aku masih dok pk ttg FM aku bakal gagal nak complete kan course penyusuan susu ibu selama dua tahun..Jadi aku seboleh-bolehnya mahu jauhkan diri dari FM....Aku set kat kepala aku ni FM not good for my baby...Jangan marah ya...Ini demi anak aku dan target aku sebagai seorang ibu yang Allah jadikan aku sihat sejahtera Alhamdulillah.

2. Pihak pengeluar susu formula suka sangat promote susu formula kat aku..Aku naik lengit...hangit bingit tau....Ada ke patut promote dengan cara...provokasi...Kalau u tak bg anak u susu yang i promote ni anak u tak akan pandai...bla bla bla....
Horaaa..baka yaro....Ko nak kata kalau anak aku minum susu aku..anak aku tak akan jadi manusia???
Aku salahkan pihak yang mempromosikan susu formula tu...hahahaa

3. Masa aku bersalin kat spetal aku bersalin tu mmg banned FM so nak tak nak kenalah breastfeed....Inilah kebaikan bersalin kat spetal yang menyokong breastfeeding..

4. Tak mau cakap banyak.....SUSU IBU ADALAH MAKANAN TERBAIK BAYI ANDA....Selagi anak kita tu bayi...susu ibulah yang terbaik buat dia...tok sah tanya awat....

stop memberi alasan...
seruan aku...
Kalau kita mampu dan diberikan peluang..susukanlah anak kita dengan susu ibu selama yang mungkin....

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search