Saturday, December 16, 2006

Siapa suruh??

Hari ini aku tertarik dengan berita ini
Azab di Singapura

Bagi aku...Aku tak kasihan langsung!!Aku nak kata..PADAN MUKA!!!!
Siapa suruh terhegeh-hegeh nak kerja kat Singapura??Siapa suruh???
Dekat Malaysia ni berlambak-lambak kerja kosong. Orang luar berpusu-pusu datang kerja di negara kita, yang kita tergedik-gedik pergi singapura tu kenapa???
Gaji tinggi?Gaji tinggi kos sara hidup pun tinggi. Inilah susahnya kalau tidak berilmu/tak bersekolah.
Nak kata Malaysia ni tak de peluang pekerjaan, ada. Tak CLASS ya kalau kerja buruh kat tanah air sendiri???Buleh belah laaaa......

Nasihat aku kepada rakyat Malaysia, tak yahlah terhegeh-hegeh nak kerja buruh kat Singapura. Di Malaysia ni pun kerja melambak-lambak. Susah senang biar di negara sendiri. Ingat seronok ka duduk negara orang????
Kalau setakat pergi malancong memanglah rasa BEST yang amat. Kalau bekerja, ....no comment. Pergilah cuba!!!

Aku masih tak faham laaa.....kenapa nak sangat kerja di Singapura?????? Kalau anda bijak dan memang akan bekerja dengan penuh hormat dipersilakan, tapi kalau anda tak cerdik better don't go. Bahaya!!!

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search