Saturday, January 13, 2007

jangan pi tanya depa

Tadi pergi tesco kemudia teringat nak on spot redeemation bonuslink points..
so bergegaslah kami ke kaunter perkhidmatan pelanggan. Terpampang depan tu satu kertas...'kami sedia membantu' ke apa ntah tapi seangkatan la..macam servis bagus laaa
Terpacaklah aku depan kaunter tu..Ishh nak tanya siapa ni..ada 3org pekerja tapi masing-masing tengah buat kerja sendiri...Then nampak plak notice kena call/sms bonuslink tanya points..kita pun sms laaa..then dah dapat reply, maka bertanyalah aku kepada seorang pekerja wanita di kaunter perkhidmatan pelanggan Tesco Shah Alam.
"boleh redeem kat sini ya bonuslink" (tanya utk kepastian)
kemudian di jawap
"Ahaaaa"
Aku tanya
"So apa saya perlu lakukan"
Dijawap
"Mana pin number?"
aku tanya
"pin number apa?"
Dijawap
"Kalau nak redeem kena ada pin number..kena call bonuslink!"
Untuk kepastian aku tanya lagi
"Mean I have to call bonuslink first lah ya?"
Dijawap
"Ya laaa..u punya card u la call takkan kami plak..."
Aku terus naik angin....Sombong!!!!
Aku hanya perlu jawapn YES or NO..Aku tak perlukan ayat2 menyakitkan hati...
Aku terus kata
"tak pe laa redeem kat tempat lain laaaa"
Then aku bebellah kat hubby..."menyombong tak padan kerja jaga kaunter belagak macam tokey besar...."
Aku memang sakit hati tau kalau orang mulut sialan ni. Orang tanya elok-elok jawap la elok-elok...Better say yes or no jgn nak mulut banyak.....Orang bertanya sebab tak tahu..kalau tahu tak tanya laaaa.....

moral: Kalau nak redeem on spot, belajar dulu cara-cara nak redeem dari bonuslink.com or call direct jangan tanya pekerja kaunter perkhidmatan tesco shah alam.......Depa sibuk, sibuk nak bersembang sesama sendiri...
Rugilah tokey Tesco bayar depa gaji.......

Kalau aku rajin esok aku call manager depa, kalau rajin lagi buleh buat complaint letter..klau rajin lagi tulis hantar ke media2 bercetak....

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search