Monday, February 12, 2007

kandou lagi

Kandou lagi....
Semalam, cuaca amat panas, aku kasihankan akif yang berpeluh-peluh itu, jadi aku pun bukalah baju dia. Kemudian dia dengan sendirinya buka seluar dan diapersnya, dia cakap "nak ndi-di"...
Tapi aku pelik kerana dia tak terus ke bathroom sebaliknya dia ambil diapers yang dia buka itu dan serahkan kepada aku. Aku tanya kenapa? Dia tunjuk-tunjuk dengan tangan dia yang mana membawa maksud 'sila lipat'.Aku pun melipat used diapers dia tu ke bentuk 'hot dog'..Kemudian dia rampas dari tangan aku dan bawa diapers itu untuk dibuang ke dalam tong sampah. Namun dia tak tahu cara nak buka tong sampah, dia 'U-turn' then call daddynya.

Apa yang buat aku kando adalah, anak aku dah tahu kalau 'used diapers, harus dibuang dalam tong sampah.Sebelum buang kena lipatkan, jangan biar terburai.'

Sungguh aku amat gembira, kaget, dan 'fukuzatsu na kimochi'.

Selepas dia buang diapers dia, dia masuk bilik ambil towel dia dan towel daddynya.

"Da-di, tom ndi-di!"
(daddy, jom mandi)

Kandou!!!!

3 comments:

knv said...

hai bestnyaaaaa.....
inilah saat2 indah kita sebagai mak ni kan.....sepanjang hari tak buat apa main ngan baby pun ok je...

Rizza said...

bijak2... tu le dia budak yg bijak..tak nak menyusahkan mak nye...

Anonymous said...

Akif sangat pandai :)

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search