Wednesday, August 8, 2007

Lepas geram

Arghhhhh aku geram

Aku join forum...korang tau kan forum apa.....
Forum online tu la bkn forum sambutan BF week tu....

tajuk makanan tambahan.
Aku tak puas hati tentang ada orang bg pendapat bg anak yang umor 2 week, sebulan/bawah 6 bulan makan..
Adakah patut bg cadangan bg makan campur ngan susu.....
kononnya mknn tu kena masak atas air mendidih...then campor susu..

Apa hal ni?
Aku nasihatkan sebelum nak bagi apa2 'petua' baik belajar dulu untuk elakkan orang lain contohnya aku rasa geram!

Apa kalau ada anak ramai tu maknanya dah cukup ilmu jadi ibu bapa?
Haaaaaaaaaaaaaaa....Kita waaupun anak 10 sekali pun kita kena update diri ni...Baca apa yang sesuai....Bukan hanya update beli harta mende nak tayang sana sini..

Kalau nak sangat bagi makan apasal masa anak tu baru lahir tak buat pulut kuning ngan ayam golek jamu dia?
Sah sah budak baru lahir lapar...Bagi jelah pulut kuning ngan ayam golek!

La ni zaman orang nak naikkan balik imej dan martabat penyusuan susu ibu bukan zaman orang tertipu dengan propaganda syarikat pengeluar susu formula dah!
note: Kepada yang pro susu formula jangan baca blog aku ni kang korang sakit hati....

Sudah cukup zat dan khasiatnya jika bayi yang baru lahir sampai 6 bulan diberi hanya susu ibu/badan.Tak perlulah nestum ka, pisang lecek ka, apa apa la tak kisah la sesudu rm400 sekali pun..Tak perlu tak ada faedah....
Kalau nak buat juga buat diam2 tak perlu nak share dengan umum..Buat malu je....

Aku faham ..semua tu hak individu anak masing2......Tetapi susah sangat ke?Sabar kejap je...6 bulan je...
Ini WHO yang gariskan..Betul kan?Nak tau reason baca sendiri la

Tapi tak kisah la nak buat apa pun nak bagi makan apa pun anak korang bukan anak aku.....Cuma aku tak suka orang kurang bijak nak ajak orang lain jadi kurang bijak macam dia......NOKTAH

baka yaro...ike ike.....daikirai...daikiraiiiiiiiiiiiiiiiiiii

p/s: bukan ke kalau kita pi chk up anak tiap2 bulan sampai satu level doktor sendiri akan bg tau kita..kalau nak bg solid dah boleh but dia tak cakap pun u SHOULD/MUST give ur bb solid if not he/she will die!
Paed anak aku cakap...IF u wanna give him solid MAYBE he's ready now....

4 comments:

wanie said...

geram ye kak fid..
wanie baca pun geram..kesian kat baby diorg pun ade...tapi mmg tak patut la bagi ajaran yg tak betul kan..nanti mommies2 yg baru nak blajar ikut pulak ajaran2 tak betul tu..seram bila baca dah bagi baby 2 minggu makan..

Rizza said...

bravo2 ..aku pun angin gak..kalau ikutkan leh bf sampai 2tahun aje...tanpa bagi makan...org kita ni material semua nak up to date..tapi mentality masih tak update2..hahhahha
sedar la wahai umat....!!!!

Fid said...

wanie dan rizza
kalau yg nak bg mkn tu aku rasa derang patut start dgn pulut kuning dan ayam golek masa anak kuor nangis uwaa uwaa dr perut tu sumbat pulut kuning!
Aku hangin ni

Anonymous said...

yahaha...apa kes beb? mak dah lama tak jenguk SI ni...jap lagi aku kena jenguk larr nmpknyer...heeee..panas jek bunyik nyer tu....

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search