Friday, July 13, 2007

sakit

Sakit tekak..sakit kepala masih tak hilang.....
Hari ni aku lambat sampai office dalam 15 minit lambat..Lantaklah....

Aku ni selalunya setahun sekai akan kena demam,batuk etc...kecuali selsema..Aku jarang kena selsema....Tapi hubby selalu kena selsema naik meluat aku nengok..
Aku selalu kata kat dia..
"tu la kecik2 minum lagi dumex la lactogen la...orang minumlah susu ibu"
Dia akan reply
"'aku' tak ada mak laaa"
Opsssss...
Aku tak mau kalah..
"salah parents 'nko' la juga..jadinya 'nko' kena jaga anak bini 'nko' betul2 agar kisah silam 'nko' tak berulang ok ka?"
In fact orang lapisan umor parent aku kebanyakkan ingat FM is the best (ni bahana hasil promosi pengeluar FM lah ni)

Mak aku BFkan aku..main reason sebab tak de duit nak beli FM..Alhamdulillah....apat aku minum BM selamat 2 tahun 3bulan.....Kalau mak aku bnyk duit sure aku dibagi minum FM...
Masa aku kecik2 dulu aku tengok cousins aku minum susu dalam botol aku teringinlah juga...nampak macam sedap je...Tapi mak aku kata tak de duit nak beli....
Bila dah tua2 ni baru aku faham dan bersyukur sangat2 sebab masa kecik dulu mak aku tak de banyak duit sampai berlebih2 untuk beli FM.....Hahahahaaaaa

6 comments:

Rizza said...

fid..sesuatu tu ade hikmah nye disebalik tu...

ade hikmah nye ko hanya minum susuibu aje...ko sihat..dan bijak...

cam aku..mak aku dok dengar cakap kakak dia yg bf ni jatuhkan breast la (mak aku kawin pun muda ..)..walaupun ketika tu patut nye mak aku leh bf aku aje tanpa fm (sebab ikut bapak aku pi england)...tak kerje time tu...
bile aku pikit balik...sedih rase nye...tapi adik aku yg 2 last tu mak aku leh bf aje..(dah ade ilmu time tu)....so aku pun nak buktikan aku mampu bf anak aku..hehheh

NeroEcha said...

Btl le kan if kita ni bf masa kecik nanti anak kita pun akan bf...alhamdulilah dl masa kecik sampai 3 thn aku bf..aku anak plg lama bf..no wonder bila anak sendiri timbul keinginan utk bf..i'allah harap2 dpt buat pada semua anak2 kita nanti kan...

knv said...

hang ni garang tak bertempat!! aku tengok laki hang tu lembut jee.... tapi aku paham tang meluat kat laki tu...baru semalam aku meluat kat laki aku..ha..ha..ha.. siap nyumpah dalam hati lagi...err..tu kira dosa ka? derhaka?

Fid said...

anamiraa
bab garang tu aku terima..aku mmg garang...hang bayangkan dia dah demam 5 kali...aku baru demam sekali..mn aku tak meluat hahahaaa..Dok sok sek sok sek..Lps tu aku suruh bau apa2 dia bg alasan dia selsema...arghhhhh
btw,,sbb aku garang la dia suka kat aku...kihkihkih

rizza
tu laaa...ada hikmahnya

nero
Insya Allah

knv said...

ha ha ha..
hang beli la jamu ke apa ke bagi kat laki hang...biar chargas sikit... baru le tak demam...

tapi aku rasa psikologi laa... laki hang tengok hang cergas semacam je tu yang dia rasa hang buleh handle semua benda...

itu la aku kata kena beranak ramai2 sikit...ha..ha..ha.. biar terkujat laki hang hilang terus demam ngan selsema dia...he..he..he..

Fid said...

aku tak mau bg dia mkn apa dah le ni sbb dia kata sbb aku bg mkn bnyk dia gemuk..so la ni aku mmg tak pelawa dia mkn dah hahahaaa....aku masak hidang...then ayat standard..'sapa nak makan sila laa'
aku tak paksa kan?kihkihkih

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search