>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Tuesday, May 13, 2008

batu belah batu bertangkup

batu belah batu bertangkup

Korang pernah dengar cerita ni?

(ni baru dapat forwarded email ttg batu belah batu terlingkup!)

Apa yang aku nak tulis adalah
aku kan dari kecik2 dulu lagi aku tak suka cerita batu belah batu bertangkup ni
1. apsal mak dia sensitif sangat sbb takleh mkn telur temangkul(?alaa ikan terbang tu la)
2. Sungguh tak patut mak tinggalkan anak kecil bunuh diri plak tu
3. Apsal bnyk benar nenek kabayan???Hahahaaaa

Dan aku tak nak cerita ni diceritakan kepada anak aku...

Aku sebagai ibu wajib berkorban untuk anak aku
so kalau takat telur temangkul tu tak de mende laaaa
anak ganti ngan telur ayam..makan je la telur ayam tu
demand2 plak..ceh
Dah susah buat la cara susah...demanding plak.
Ngan anak yang masih menyusu badan plak tu

sungguh tak logik cerita itu

Aku ngan anak aku yg masih menyusu tu tak denya aku nak terasa...
Tak ambik hati pun

Aku punya plan...aku mmg tak nak terasa hati ngan anak aku (boleh tak erk?)
Kalau kita naka nak kita jadi baik kita kenalah didik baik2...doakan yang terbaik...
Buangkan sikap pentingkan diri....


Aku rasa ..aku pernah cerita ngan 2-3 org member yang aku kalau boleh muda2 ni nak kerja cari duit bebanyak
cari harta
then bila tua tak de la kena bergantung dengan anak..Insya Allah

Kalau anak buat tak kisah pun kalau boleh nak buat tak tau je..(buleh ke?)

Akukan banyak duit kahkahkah
money cannot buy happiness but money sometimes can buy people! hahahaaa
Bayangkan kalau kita kaya raya....sure ramai yang 'suka' kat kita..anak pinak menantu bagai...
Buat plak kita ni kaya melana 100thn pun makan tak habis punya bnyk harta...

Sorry naa..aku melalut.....

Anak ni....Doa anak2 soleh/solehah sahaja yang utama.....
So jomlah kita didik anak kita agar dapat membantu melapangkan at least ruang kat alam barzakh...
aku melalut lagi?

8 comments:

anamiraa said...

kahkahkahkah! itu baru batu belah.. belum bawang putih bawang merah lagi... dan hikayat merong mahawangsa...hahahaha!

tapi actually aku ada gak kecik hati ngan anak2 aku. tapi bak kata hang, budak berhingus apa depa tau.. so aku simpan la aku punya merajuk sampai depa semua akil baligh satgi... hahahaha...

yang penting kena praktikal maaa....!

rizza said...

ye betul....ala cite2 dolu2...


bile pikir baik2..mesti mak kita pun ade rase sikit kecik ati kat kita kan..tapi ..naluri ibu..sanggup berkorban apa aje utk anak kan.....kalau ibu yg dok pentingkan diri sendiri tu lain le hal lak..hehehe

Fid said...

anamiraa
hahahaaaaa

rizza
kihkih
aku rasa mak aku mmg bnyk terasa ngan aku

tu pasai aku nnt tak mau terasa ngan anak aku..rasanya boleh ke???

Marisa said...

mmg kite harap kite tak kan terasa dgn anak2... ishh... tp kadang2 natural org tua2 cepat terasa.....
kadang2 bukan kita nak mcm tu..

Aku ni kategori cepat terasa la jugak.... tp nak terasa apa sgt.. anak kecik lg kan.. tak sesuai gitu.... kalau anak dah besar lain la...

Ms Lola said...

wah sis ana,
hikayat meong mahawangsa?? itu cerita zaman bila tu beb?? hehe.. tp mak mmg tak pernah tau hikayat merong mereng tu :P

nyways fid, aku agree lah yg duit ni boleh beli org. tp... tah la aku tak suke sbnrnya. malas nak citer panjang (ecewah, cam emo je aku ni)

sitilina said...

kalo ada mak macam tu, mmg ramai la budak2 xde mak. huhuhu. mana ada budak2 piki pasla mak pon kalo nak apa2. janji dia dpt. mak pon, mesti piki anak dulu br dia.

anamiraa said...

lola,
thanks for reminding me that i'm old enough to be your auntie.. hehehehehe...

Fid said...

anamiraa
kahkahkah

lawak la hang ni