Thursday, May 15, 2008

Jana Pendapatan Lumayan

Jana pendapatan lumayan dari rumah.

Jana RM1000-1500 seminggu

Tak perlu bekerja.Anda hanya perlu ada computer dan internet sahaja.

FUhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
Mak cik  kayooooooooooooooooooo
kaya rayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Korang percaya ke?

(Ni aku jadi hangat bila baca kat forum SI...Nak reply sana..kang hangat tak sejuk2 plak so aku guna blog aku le...so sapa nak baca..bacalah..tak mau baca abaikan....Janji aku luahkan apa yang aku tak suka...hahahahahhahahaa)

Aku punya point..tak banyak cuma....

1. Aku tak faham la system penjanaan duit jenis gini...
2. Aku tak tau dari mana duit tu datang
3. Apasal tak de iklan tu kat papan2 iklan tepi federal highway(federal highway ni high traffic ya....tak pun LDP kaaaa...)Oppss media alternatif lebih pantas..lupa plak
4. Halal?Bukti?
5. sah?Bukti?
6. Sungguh ka?
7. Dah ramai la kaya raya?
8. Tak lama lagi kilang2 ngan kedai2 dan gerai2 akan tutup la.semua orang kaya raya hanya dgn dok click2 kat PC hahahaaa
9. Main office?HQ?etc kat mana????

Nampak sangat aku ni tak setuju kan..hahaha

so apa kata mereka yang percaya dan setuju tolong buat aku jadi percaya..
proposal aku
Apa kata mereka yang dah berjaya 'sponsor' aku..hahhaa
ala setakat rm35-100 tu sure korang tak herankan..seminggu beribu beb masuk...

Macam ni
aku daftar lepas tu korang bayarkan...then kalau aku tgk menjadi aku bayar la balik RM tu..tak pun korang halalkan je laaaa
So aku nikmatilah benefit yang ada..so nanti aku war2kanlah ttg kesahihannya...

Amacam?DEAL??

p/s: nanti kalu aku ni akan di katogerikan kolot le nih hahaaaaaa

apa-apa aja laaaaaa
 
salah silap harap dimaafkan..
 
sekian bebelan saya (lagi)
 

31 comments:

farah225 said...

fid
naper depa dok citer pasal ni ke kat sana?
aku pun agree 200% ngan hang.kalu macam tu,memang dah ramai sangatla yang kaya,kalu dok melangut goyang kaki macm tu.depa yg join menda alah ni,kalau kita argue marah giler.tp kalu boleh buktikan depa boleh kaya sekelip mata mcm tu bagusla kan.

Fid said...

cik mama225

tu laaaa
kalau ada bukti jelas dan sahih tak paaaaa

knv said...

yep betoi! aku setuju bangat. that kind of advertisement is simply CHEAP and STUPID laa...

(aku baru mengumpat ngan kuireena pasal ni hahahahah!)

mati idup balik aku tak caya la weh!

aku rasa nak counter aje budak tu ngan tulis apa yang hang senaraikan tu. halal ka bayar 35rm seumur hidup pastu dapat 1500rm sebulan? WTF??

hahahahaha... aku honestly berharap jgn la ada yang tertipu dengan advert2 murahan camtu. takde mananya tak buat hapa dapat duit mencurah2...

bengong tul orang yang fall for this kind of thing.

poor human!

Fid said...

anamiraa
aku suka komen hang kahkahkahkah.....

kalau komen lagu ni kat 'sana' mau perang weh! hahaaaaa

knv said...

yea.... harus perangggg!! aku tak nak lah dituduh tutup periuk nasik orang pulak kan...?? nanti orang kata aku berlagak lak 'gaji aku besar sebab tu nak kutuk orang' kahkahkahkahkahkahkah bengong!!

tapi sebenarnya menggeletik aje nak bagi amaran kat depa 'please don't fall into this'. besar bull shitnya!

cysev3n said...

seperti yg mak cerita kat Fid, menggigil tangan mak ni haaa dok tahan dari gedik2 tekan REPLY.. keh keh keh.. serius la, kalau mak kena sound tepet macam cik kuireena kena tu, harus nyah, harusssss..

/saja aku bagi ayat tergantung sbb aku pun tak tau nak sambung lagu mana..

Fid said...

anamiraa
tu la pasai aku takleh nak komen kat forum.....kira kat blog ni aci la kan....haha

cik yan....

tahan gigil sana mai lepas sini hahahaaa

knv said...

ya aci..aci...

tapi kau tau apa yang paling sadis? bila shiha lak yang tak pasal2 kena sekali.

kesian dr. shiha.. sungguh tak pasal2!! dahlah member tu yang ala2 paling skema sekali tak gitu? ish ish ish ish ish! tak gamak teman!

Ealyie said...
This comment has been removed by the author.
Ealyie said...

hehehehehe... ramai jugak yang gigil2 tangan rupanya tadi.. korang tak nak try2 ke tanya apa RAHSIA dia menjana pendapatan2 org lain tu.. ;)

Shida said...

to kengkawan. baca dr bawah ke atas yer. nilai la yer. kakakaka


me:hemmm... takperla. kang tak pasal2 saya kena pulau ngan member bila emel kat diorang mende nih.

ttg kiraan rm6300 tu pun tak betul. rm30 sehari x seminggu = rm210
sebulan ade 4 minggu, so rm210 x 4 = 840
mana bleh rm210 pi darab ngan 30 hari... tak betul.

kalau u dah register, shuld be u dah dpt e book tuh kan. takkan takde detail pengarangnya dlm ebook tuh.

takperla, tqvm sbb sudi explain.

tak jd la nak register. was was masih tebal.



her:yup thats why i cakap kiter kena rajin pos kan kat forum or join in group tu... yup macam you register dgn i lah...

tentang pengarang tu i pun tak pasti plak nanti i tanye dgn kawan i kalau dia tau sape pengarang nyer...

kiraan nyer macam ni seorang rm35 kalau sehari ada seorang yang register dgn you seminggu dah rm 35 darad seminggu rm245 and kalau 245 darad 30 hari.........

duit akan dikembalikan dalam tempoh 91 hari.... macam i sendiri pun masih dalam tempoh 91 hari tu... i pun ada tanyer kenapa 91 lama sgt sebab nanti diorang takut sebenarnyer you ada gunakan ebook tu sebab semua kan dlam soft copy.... macam tulah....



me :do u mean that i pun kena war war kan emel mcm u post kat forum si.com? bila org register ngan i, i pun dpt duit camaner u dpt duit bila i register ngan u?

e-book yg u nak emel nih ada tip utk buat internet bisness yer. saper pengarangnyer. at least nak tau gak kredibiliti pengarang dia.

yang u kira rm6300 sebulan tu camaner u dpt. yg i paham, rm 30 sebulan (at least seorang register sehari) daran sebulan (30 hari) baru dpt rm900.

sorry being kritikal. cuma nak lebih explaination.. mmg rm35 tuh sikit, tp duit gak. tak nak la buta buta jer hilang rm35.

just in case i tak berjaya jana pendapatan seperti yg diharapkan, refundable tak rm35 tu?





her :salam... terima kasih kerana berminat...

senang jer bisnes ni kalau rajin you boleh buat duit kalau tak memang susah sikit..... saya pun memula takut jugak tapi biler tengokkan kawan saya saya jadi teruja..... dapat tolong hubby..... thats why saya pun join...

ok bisness memula you masukkan duit rm35 tu modal seumur hidup dalam acc i sebagai pendaftaran.. kemudian saya akan emial kan e-book dan dalam tu ada pelbagai cara untuk you memulakan perniagaan ni...internet bisness…

kite akan mendapat pendapatan dari orang yang mendaftar dgn kiter so kena rajin promote dgn kengkawan or join group dalam yahoo... kalau satu hari dapat seorang ni at leastlah kiter dapat rm30 X 7hari X 30 hari =RM 6300 sebulan ni yang paling basic satu hari seorang.... so you pun boleh fikirkan sendiri... ini tak de kena mengena dgn USD, perigi duit,mlm atau uptrend punyer bisnes kalau you penah dgrlah.....

So i harap you boleh fikirkan and cuba.. sebab modal pun tak banyak nanti i boleh bagi tips sikit macam mana nak tambah pendapatan byk lagi.... jgn tunggguuu......

me : salam.

saya berminat. bleh terangkan dgn detail cara untuk jana pendapatan ini.

emel apa yg difwdkan kepada rakan2 sehingga boleh jana duit?

tak faham konsep nih. dr segi u sendiri, how u get untung so that u can bayar to setiap peserta?

cysev3n said...

mak dah agak dah.. takde maknanya dapat duit dengan HANTAR email.. income yg kome dapat ialah RM35 tu ha.. yg hasilnya dapat e-book.. dan sudahnya kome jadik spammer..

Fid said...

kihkihkih
baru nak online ym nak tanya shida hahahaa
rupanya lg pantas dia...

mathematic pun lemah patut laaaaaa...

maknanya sama je la ngan lain2 punya 'bisnes' tuh

'makan orang'

alaaa e-book..(aku pernah dapat secar free...ini kalau korang nak nnt aku tulis ebook lps tu jual kat korang..kahkahkah...cara2 mendapatkan free ebook) hahahaaaaaa

dlm ebook selalunya ada 'cerita' jerk...tiada solution....

sorry naaaa

macam ngan entry aku yg tak de conslusion jerk gayanya hahaaaa

Fid said...

cik yan
dah jd spammer..hari2 la aku sumpah kahkahkahkah....

Tapi awat ada yg terpengaruh erk??

Fid said...

yg 6300 sbln tu...satu hari kena dpat 210 maknanya sehari paling tidak kena 'telan' duit 7 org sebanyak rm35

knv said...

kahkahkahkahkahkah!

sekali lagi aku nak tanya. halal ke dapat duit cara tu?

seriously aku was2! dah sah2 la bukan sebab e-book hang tu yang ajar buat duit, tapinya hang dok tunggu orang register bagi rm35 tu yangs sebenarnya.

bukan macam menganiaya orang ke tu?

i don't know..

Fid said...

anamiraa
aku anggap cara tu penipuan....

itu bkn perniagaan...

jeng jeng jenggggg

Anonymous said...

Alamak i terlepas la diskus menda2 best2 ni..
I ni dah la mudah terpengaruh..kakakak

Siap emel link tu kat hubby suruh hubby nilaikan..nasib hubby tak agree..if not dah terbabas dah..kekekekekek

Rizza said...

fid n kengkawan...
aku pun mengeletik nak "reply"..hehe tapi tetiba lak tgk..shiha kena sound..kuirenna lak kena..malas lak nak "perang besar" hehehh

tu semua adalah sama dengan "SISTEM PIRAMID"....yg untung org yg mula2 di atas tu...sama je tektik nye...

masalah nye org kita ni..dengar je "mudah dpt duit"..cepat2 nak join...gile....INGAT DUIT TU LEH DTG BERGOLEK2 KE....??? kalau bergolek2 tak yah la susah2 nak promote org lain kan..konon nak bantu org lain dpt duit..tu bantu org lain menipu org lain looo...

aku rasa cam nak "fire" je kat minah tu.....geram je.

Erna said...

wohoooo!!! aiseyman...aku memang terlepas banyak cerita sensasi kat SI ek! ehehe... mujur Fid bukak cerita kat sini..
Kalau la betul senang keja gitu bleh kaya syiok le haha...
apa pun aku pening bila baca semua komen etc.. =)
yang penting, hatiku tidak kalah dengan offer2 sedemikian :P alhamdulillah!

knv said...

erna,
hang memang ketinggalan! hahahaaha! panas ni weh! panazzzzzzzz!!!

Shida said...

panas.... kalau e book tu bagus, baik bisness jual ebook. betul dak?

knv said...

shida,
dah sah2 la bukan e-book tu yang sebenonya depa nak promote. kalau tak takkan la author pun tak tau kan? e-book tu buat syarat je. sebenarnya masing2 nak tunggu orang register yang rm35 tu.

kesian betul!

farah225 said...

hohohohoho!sini lagi panassss.memang mak wajib jenguk SI ni.

cysev3n said...
This comment has been removed by the author.
Crazee Choc's said...

Aku baru je cuti 1 hari..... dah mcm2 kesah PANAZZZZ....... dan2 aku nak pi bukak forum SI.
aku paling tak percaya malas usaha... tp duit masuk byk.. (unless U anak org kaya atau husband kaya)

farah225 said...

dah baca dahhh.memang panassssss.sampai kak shiha pon kena smash.:(
pendapat aku kan,kalu yg buka thread cam tu,jangan layan jerkkk.kalau kita sound dia sound balikkan,memang tujuan dia mcm tu.kalau tak,takkan dia hantar posting cam tu kan.kalau kita biarkan,takder org reply,lama2 topik tu akan turun n hilang dr laman utama.kalau layan makin berpanjangan,buang masa jerk.

kuireena said...

Wahhhh.. aku terlepas keretapi laaaa! Takpe, aku tetap nak menyampuk gak. Aku mmg panasssss betul dgn minah tu sbb dia mmg rude okay. Aku sebenarnya masa nak tulis perkataan 'menempel' tu aku fikir gak 2,3 kali. In the end aku decide aku nak guna gak la word tu, saja ja nak bagi hangat sket!

Kalau ikut hati mmg aku nak reply lagik ayat2 membakar (batu api kan aku...hehe), tp memandangkan SI tu kan tempat ibu2 berhemah, jadik aku pendamkan je la perasaan aku. (Nasib baik ada sesi ngumpat dgn sis ana, lega sket..hehe)

Aku rasa dia mmg mengong. Kira keuntungan pun tak betol. Yang aku heran tu, ada pulak member lain yg sokong dia tu, pastu siap marah plak kt orang lain sbb marah minah tu. Haiyya! Dont you see the scam??

Shida, agaknya kalau msg2 dia tu ditepek kat post dia tu, mesti malu besau dia kan..

P/S Aku rasa scam 'bayar RM35 untuk dpt duit' ni mcm dah zaman berzaman ada dah, masa internet ni belum fames pun lagi kt m'sia. Cuma dulu dorang dok letak iklan dlm paper mcm Bacaria ke, or other tabloids la. Masa tu modus operandi dia, kena kirim wang pos RM35, then nanti dorang akan bagi buku untuk buat kerja2 data entry. Sama je la cam concept e-book tu kan???!!

sorry Fid, dah jadik cam blog aku plak..hehehehe

Rizza said...

"apa2 yg berbentuk recruit org & tanpa produk yg betul2 approved oleh mana2 badan yg diiktirafkan ... sama le dengan sistem piiramid ...."

tak leh caya....

Ms Lola said...

satu benda yg aku leh ckp : aku ni dah lama giler tak jengah SI tu wei!! ni yg sepatah haram aku tak tau apa yg korg dok ckp2 ni!

mado_ct said...

cek pon taktau cerita..ni nk korek balik kat SI....

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search