>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Thursday, October 18, 2007

Balik raya

Kami bertolak balik pada 11 Oct jam 9.00pm...Sampai di kampung jam 4.00am...
Lepas bersahur tidor dan bangun setelah subuh hampir-hampir nak habis...adeeiii..
Bangun gi pasar...Beli ayam..beli daging..beli ikan ..sayur dan sebagainya yang disenaraikan....

Berbuka puasa penuh riuh rendah sebab semua ada....

Hari raya...Baby bangun awal mandi sunat raya dengan daddy..Meraung nak ikut daddy gi solat raya.
Pergi beraya. Beria-ia mak aku ajak gi rumah mak sedara dia..Bila sampai hampeh orang tak layan..sebuk melayan anak cucu dia aja...so tanpa makan or minum kami cabut. Bila kami nak cabut baru nak buat-buat jemput makan jemput minum...sorry....
Ada ke patut tetamu datang beraya mereka sibuk dengan melayan anak cucu yang dah teruna dan dara...tetamu dok bersila dilantai si anak cucunya duduk berjuntai kat kerusi....
Kasihan mak aku
kononnya nak kenalkan anak-anak menantu-menantu dan cucu-cucunya kat mak sedaranya tapi orang tak ambil kisah pun..
Terus gi rumah pak andak aku....
Macam-macam juadah ada.....bedal...

Balik dah petang....
Malamnya pula pergi beraya rumah adik nenek aku (nenek saudara aku)
Balik pukul 11.00pm.

Raya ke-2 balik kampung hubby...
Beraya sampai 11.00pm juga....

Raya ke-3..Tengah hari balik kampung aku semula..kemas-kemas barang....

Raya ke=4 bertolak balik SA.....

Raya ke-5 hubby kerja...

Antara kisah menjerut pangkal jantung....nasib baik tak stop pam darah....

Pada hari 30 Ramadhan..Tengah shopping barang sakan kat pasaraya di kampung aku..
Tiba-tiba suamiku bertanya kepada ku...
"Ayang...wallet abang mana?"
"Whattt?"
Aku rasa aku dah change to grey dah masa tu.....
Cari punya cari...cett dia tertinggal dalam kereta...fuhhh.....

Petang 10 Oct/28 Ramadhan..ketika hubby jemput aku ...
"Ayang abang dapat 'award'"
Aisehh mamat ni 'award' apa plak dah..dah la pagi2 buta td ko kejut aku kata ko nak gi HK..ko mimpi lagi ka????
Dia hulurkan aku satu file...Dalam tu ada certificate....Ohhh...Tahniah..tahniah..dapat best employee.ke apa ntah..Ntah apa nama ntah aku tak tau nak sebut ..ni company deranglah punya kisah...Dan dapatlah insentif rm200..yeyeye dapat duit raya!Alhamdulillah
Harap-harap tiap2 bulan dapat huhuhuhu....

Anakku seperti biasa balik kampung dia bebas....Di kampung aku dia main sesuka hati
Kat kampung hubby kena kawal sikit sebab ada banyak tangga...Ada ka patut dia naik rumah atas dia lompat...sib baik tak runtuh...kuss semangat...

1 comment:

rizza said...

fid....ko lagi sakan raya...hehheh

syiok akif ye..leh balik kg....

hassan rase nye mau bergegar rumah kg bapak dia kalau dia ade kot.....melompat n berlari....tunggu le hassan ..lagi 2 tahun je sini...hehheh