Thursday, October 25, 2007

Ehem2 Ehem

Semalam aku MC..Aku sakit perut dari 23 Oct lagi...Ntah salah makan apa aku pun tak tau.Yang aku noticed sejak bersalin ni perut aku very sensitive.

Akif pun kurang sihat. So kami berdua di rumahlah semalam.
Akif nyen all the time..From 9am to 12pm memang dok berdempek aja.

Semalam hubby mengambil kesempatan balik lambat (ada ka patut bini sakit dia balik lambat)..He arrived home around 7:30pm gitu....

Lepas dia bagi salam dia masuk dan cakap malam ni tak yah masak la kang tapau je la.....
Aku terus cakap..
"i want oven i want oven"
and repeated by akif
"i wan obeng i wan obeng"

and hubby cakap
"beli la..."
"Huh????Beli???"
"Haa belilah"
"Jommm..we're ready..."
"Sat la orang nak solat nak mandi dulu"
Dalam hati....Mamat dia biaq betoi....

Dia pernah nak bagi aku beli oven 3 hari b4 raya ..Aku tak mau la Tak dan aku nak study oven....macam mn nak buat kuih raya...

Ni aku serius nak oven sebab aku nak sangat2 belajar buat kek..roti..pizza...i want to bake something...sungguh...keinginan nan satu.....Rasa macam pincang sangat ilmu masak memasak aku haharharahr..
note to rizza:so dengan ini aku mengumumkan ....aku nak mintak tolong ko menyediakan resepi yang aku request hari tu hahahahahaaaa..Thank you dear...

Jadi semalam aku dah dapat oven(murah) seketul Yahooooooooo...
Dia nak bayar..Dia dah bagi duit dah tapi aku menolak aku nak bayar sendiri.....(Aku ada agenda lain so untuk this cheap oven i can pay by myself huhuhuhu)
smart kan aku?
Kihkihkih....

Actually aku belom keluarkan lagi pun oven tu dari box.....Si Akif je pulun sakan semalam...Tapi aku cekup dia yang sedang meragas kotak oven aku bagi nyen dia tidor aku tidor daddy dia tidur..sedar2 dah 12am sekeluarga tertido depan TV so aku ajak semua masuk tidor dalam bilik tidur......
Pagi tadi aku sempat jeling je ke arah oven aku tuh..
Tak ada tempat pun nak letak dia...tapi lantak laa..nak guna keluarkan tak nak guna simpan laaa...(sebenarnya aku dah create space utk oven tu but not sure muat ke idak sebab last weekend aku memang target at least by this weekend aku beli tapi dapat awal plak besar dari size aku target plak tu...harharhar)

Aku tulis kat blog ni bukan nak menunjuk tau cuma nak bagi tau kawan2 aku...AKU HAPPY sebab aku dah ada oven!Yahooooo

5 comments:

ummizz said...

wah. dah ada oven! mmg best ada oven ni. rasa gian nak mencuba aje
sempat la bake apa yg patut, musim raya lagi ni :D

Fid said...

tu laaaaa
plan nak buat kuih raya haji...tp nntkan kita asyik kerja sabtu jerk...

knv said...

he he he... sesungguhnya aku paham bebenor perasaan hang bersemangat nak membaking tuh!

he he he.. good luck! selamat trial and error!!!

cysev3n said...

ish.. jeles ni,. yahaha.. aku ni mmg kejenya nak memenuhkan meja kabinet dapur je.. aku nak oven, hubby beli microwave oven.. ni aku nak jek beli strelizer plak... eeee..

anyway Fid, jangan lupa share hasil PERTAMA oven kau tu..

mamaDhea said...

ala fidddddddddddd.. jeles jeles..
tp kt umah mak aku tu dh ade 2 microwave oven.. itupn tak terguna gak.. ahahaha.. nmpknye klu nak jugak kena laa tunggu dok umah sendiri nanti....

yahooooo.. saje je nk share kegembiraan ko.. jgn lupa share pengalaman pertama nanti..

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search