>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Saturday, June 9, 2007

Beratur

Aku masih tak faham kenapa wanita malaysia yang sudah bergelar ibu masih ramai kurang berdisiplin...
Tadi aku ke Tesco, beli sayur tengah dok beratur datang seorang wanita potong Q kami beratur. Aku pandang muka dia...Dia buat-buat tak nampak.Semua orang pandang dia.
Dia buat tak tahu juga.
Ramai orang Q senang-senang dia potong Q nak timbang sayur.
Aku naik angin la.
Aku cakap la,
"Puan, tolong beratur boleh?Kami semua Q dari tadi lagi ni"
Dia pandang aku...Jeling...Then dia ke belakang..sambil ngomel..
"anak aku menangis laaa"
Cettt anak menangis?Aku pun ada anak kecik...
Lepas aku timbang sayur aku berlegar2 lagi kat ruang tu cari mende lain...sengkuang cina hahahaaa
tapi tak de..sekali jumpa perempuan tak tau Q tadi..dengan anak dan 3 orang wanita2 muda aku agak tu adik2 dia sebab muka seiras..
Cett anak menangis konon yang 3 orang dayang2 temankan tu apa...


Moral:
Kita kena beratur kalau orang lain beratur tak kisahlah apa alasan pun....Kalau nak bagi alasan anak kecik menangis takyah gi beli barang upah je orang lain.

No comments: