Monday, June 25, 2007

left or right?

si gedebi lately ada satu fe'el
Fe'el memilih nenen...
Dia akan pilih nak right or left..Then tengah2 tidor pun dia boleh rasa mana satu left mana satu right....
Pelik aku...Ada rasa beza2 ke?sebelah vanilla sebelah coklat ka?
Dia macam minum left 5 minit then minta right side then tukar lagi dan tukar lagi kadang2 berlarutan sampai berjam2 main tukar2 side...
Bila aku tanya kenapa..Dia sengeh2....
Then sendawa...

Serius aku pelik.......
Takkan ada new flavour kot....
dia nak buat combination menu ka?

Hari ni dia bawa bekal sup ikan tenggiri dan macaroni goreng berbroccolli...
Dia tak suka speggety sekarang ni dia suka macaroni....

sabtu hari tu dia tak makan nasi langsung dia nyusu sahaja....Aku tanya kenyang ke?dia pun 'bupppppppppppppppppp' panjang2....kenyanglah tu!

Ahad...Aku ajak dia makan nasi sebab aku buat ikan bakar..so dia makan nasi berikan bakar kosong.Banyak juga dia makan..

Aku baru belikan dia cup berstraw....
Pandai plak dia hisap...
Tapi straw yang keras itu sudah leper satu..makanya aku kena biar yg leper tu betul2 leper baru tukar baru...
gigit straw!

Gigi...
Gigi dia dengan jayanya dah penuh mulut!
Makanya nyusu kerja test power aja laaa....
Sakittt dia gigit....Tapi bila minta lepas dia lepas...Dah bijak!

Bantal busuk
Ini budak bkn ada bantal busuk tapi dia ada sarung bantal busuk!Dia suka sarung bantal dia....
Kalau nak nyusu kat rumah or dalam kereta dia akan minta nak pegang sarung bantal dia..of course kena ada bantal..tp dia akan pegang bucu je....alau mummy tukar sarung bantal lain dia marah makanya walaupun dia ada 2 sets sarung bantal utk 2 bantal peluk dan 2 bantal 'tidur' mummy kena guna 2 cover yg berbeza...
sebab nak rotate cuci....Mmmm....


Toleransi
Dia dah pandai bertoleransi dengan mummy..Dia dah tak kedekut sangat barang dia dengan mummy dia dah izinkan share bantal dia...
dia ada satu bantal peluk dan bantal 'tidur' yang dibaluti dengan sarung bantal feveret dia gambar tweety....
Dulu dia amat2 kedekut tapi sekarang kalau dia guna yg bantal peluk, bantal 'tidur' dia bg mummy pinjam buat lapik kepala time nyusu dia....

2 comments:

Rizza said...

fid,..same le ngan hassan..menyusu kejap kiri kejap kanan....siap cakap "nak sebelah"..dia tau yg mane sebelah sana n sini..agak nye dia ade perasa vanila n coklat kot..hehehe...

knv said...

layaaannnnnnn......

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search