Tuesday, June 12, 2007

Berikan aku kekuatan

Ya Allah berikan aku kekuatan....

Anak aku sejak akhir2 ni banyak 'akal'nya.
Petang sampai rumah.
"mimi...t-b" (nak tgk tv)
On TV bagi dia tgk Playhouse Disney CH
"mimi..Nak andi"
Buka baju dia..Dia buka seluar and diapers dia..dia gi buang diapers dia dalam bakul sampah..dia ambil towel...
"Daddi..Jom andi"
Kelam kabut daddy dia ....
Sesudah mandi
Aku nak lap2 dan pakaikan dia baju tiba2 dia meraung macam sakit.
Dia kata dia sakit kat pelipat peha dia tu
aku nak sentuh pun dia tak bagi.,.
"akit!"
Meraung2...sekali iklan colgate kayu sugi..Dia ketawa terbahak2....
dia sakit ke dia mainkan aku...

Then....
Tiba2 dia meraung
Alamak apa lagi ni..
Dia kata dia gatal kaki..
aku pun gosok2 kaki dia..lagi kuat dia jerit....
Tiba2 iklan McD..Terbahak2 dia ketawa...
Aku terkena lagi????

Next...
Dia managis/jerit lagi!
Dia kata dia sakit tangan...garu2 tangan dia...konon gatal....
Then...iklan 50-50 digi....
dia ketawa terbahak2..
Aku terkena lagi?????
Aku terus angkat dia masuk bilik off lampu paksa tidor.....
Aku sedar 3-4 kali dia minta susu....

Kenapa ya..kenapa dia macam tu?Itu cara dia nak dapatkan perhatian ke?
Ke dia ada sakit kat mana2?
Kat Taska derang kata dia OK..macam biasa...Kat umah nape dia macam tu?

Selingan
Pagi tadi aku bangun tidur terus aku ke dapur...
Aikk.Apsal pintu fridge aku tak rapat...
Aku buka pintu fridge...Hahhhhh tak sejuk..EBM aku EBM aku....
Hah??sejuk sikit2 je.....!!!!
Aku buka freezer...Huh?cairrrrrrrrrrrrrrrrr.....
"Abangggggggggggggggg..Pukul berapa last buka peti ais malam td?"
"pukul 1:30am"
"kenapa tak tutup rapat?"
Aku mula mengira berapa jam....5 jam lebih!
Aku naik angin..aku mula berleter subuh2 hari....
Aku tak kisah dia nak buat apa pun asalkan dia jangan cuba buat kerosakkan pada sumber makanan anak aku!
Dah lah bengang kes minggu lepas baru nak hilang dia 'create' kebengangan baru pula....
Nape akhir2 ni dia careless sangat?

Ya Allah berikan aku kekuatan......

4 comments:

Rizza said...

fid ,,..aku rase memang time ni perangai budak2 tu begitu kot..hassan pun late ly ni mengada2...mengarut je..buat perangai dlm bas..selalu ok je...pening2...

Anonymous said...

alahai, akif...

biasa la tu kan, tanda nak besar tu...hehe, adib pun sama gak.. dah panjang akal. paling parah kalau puteri cuti lama skit, mula la menjadi2 perangainya.. smp nak bangun pun tak blh.

sabar la fid, harap akif jadi good boy nanti... sama2 kita doakan..

knv said...

fid,
nothing that can't be handled.
kekuatan tu dah ada..cuma nak dipraktikkan je..

practise makes perfect!!

take care!

Fid said...

anamiraa
hang ni mmg sumber inspirasi aku laaa...

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search