>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Monday, October 20, 2008

aku bertunang!

Aku dah bertunang! Tahun 2004 akhir januari!
Tarikh tak ingat

Apa aku nak cerita?

Akukan kes bertunang ni kalau aku ingat aku sure akan komplen kat suamiku
sebab apa?

sebab.....
Akukan tak pernah bertunang...
Ikut adat melayu kampung aku..Kalau bertunang tu takat termetrai satu perjanjian..tukar2 hantaran..tukar2 cincin...bincang bila nak kawin bincang bab mas kawin..wang hantaran..tu ja..hahahaaaa

Adalah buat kenduri bertunang tapi kecil-kecilan ja

Sekaliiii..masa aku bertunang...
Ada plak terselit 'cara bertunang keluarga mami'!
Hahahahaaaa
Ada ka patut depa suap aku GULA!
Kalau honey ka..halwa kundur ka aci la.. ni GULA.....
Itulah kes yang aku cukup tak suka ketika bertunang
Hahahaaa

Kalau nak juga bagi GULA...bagi la gula melaka ka...gula perang ka....ni gula pasir...but nasib baik juga gula pasir..kalau GULA BATU???
jenuh aku nak 'pepak'!

GULA ni pihak lelaki yang bawa....
Ishh bawalah honey!Ish ish...
bila kutanya lakiku dia kata..dia pun tak tau..Al maklum tak pernah bertunang..betoi juga..manalah dia tau!

Then barang hantaran pun...keluarga mami punya 'bahan2 hantaran' ngan orang melayu kampung aku punya fahaman berbeza..nasib laa..Aku dah kawin pun!

1 comment:

Ms Lola said...

Kah kah kah! Baru kutahu adat bertunang 'mami'!!! Makan gula nooo.. sib baik bukan garam :P