Tuesday, May 22, 2007

dame na haha oya da zeeee

nancyatte....

aku nak ajar akif potty trainning
maka aku pesan kepada dia...

1. If u want to pee, bagi tahu mummy..hari ini mummy tak bagi baby pakai diapers tau..baby pakai seluar tanpa diapers, kalau nak pee..ajak mummy pergi toilet....
dia angguk...

2. If baby nak poo poo..Baby bagi tahu mummy..
mummy saya nak poo poo...
Apa dia buat...dia memang bagi tahu..
"mimi...nyak u-uh.."

Dia berjaya mengikut pesanan mummy dia...tapi..........

mummy dia yang gagal!!!!

Dia bagi tahu
"mimi..nyak nyi"sambil londeh seluar dia....
mummy dia kata kejapppp...terus dia terkencing kat atas carpet..sian dia.....

kali ke dua..dia bagi tahu lagi...
"mimi..mimi....tom..."sambil berlari ke bilik air...mummy dia slow sangat dia terkencing depan pintu bilik air kesian dia....

kali ketiga...
"mimi..u-uh...u-uh"
mummy dia sengeh2
dia dah meneran...

kali keempat...
"mimi..u-uh..u-uh"
mummy dia kata poo poo aja la dalam diapers....

kesimpulannya....
Dia sudah berjaya..Mummy dia yang gagal....
Pandai buat pesanan, bagi arahan tapi tak pandai nak jalankan....

Aku belum beli 'toilet' untuk dia.....Ingat weekend ni nak beli..memandangkan dia amat mudah aku ajar.....Tahniah to my dear baby boy!!!!

Aku memang tak suka paksa anak aku belajar..Alhamdulillah..Sejak akhir2 ini dia berminat nak belajar.
Dia dah join class kat taska dia dan kat rumah dia akan minta kami ajar dia.
Mengajar dia memang best..Sebab sekali ajar dia akan terus dapat.....Aku suka tengok cara dia.....fast leaner
Dia bersungguh2 sampai nak kena pujuk suruh minum susu or tido..hahahaaaa

3 comments:

Rizza said...

akif.. bagus2..good boy!!..
hassan pun belajar pelan2 je... kencing dlm potty dia la..bile masuk toilet (mandi).. kalau berak umi dia le angkut dia pi jamban besar...hehhe

lum pass lagi....

good luck!!

NeroEcha said...

Bestnyaa dah pandai poo poo..camne ye awak ajar dia...ajar le saya

Fid said...

nero
baru dok belajar lagi si akif tu
baru tahu bg tahu nak poo poo...tapi toiletnya belom ada hahahahaa...malam ni ke esok baru nak beli hahahahaaa
dah bg tau dia dah nak belikan toilet....dia macam faham je..lompat2...

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search