>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Monday, November 5, 2007

Apa yang memotivasikan breastfeeding?

Perlukah motivasi?
Perlu. Buat apa pun kena ada motivasi kan...

Bagi aku....Apa yang menaikan motivasi aku
1. Anak aku (ni tunjang utama laa)
2. suami - ni kalau tak bagi kerjasama takyah le jadi bapa la

Yang lain tu kena sendiri mau ingat..Kena
ada
  1. ilmu
  2. kesedaran
  3. kesungguhan
  4. semangat
  5. kesabaran
  6. ketekunan
  7. keikhlasan
  8. keyakinan
  9. kekuatan
  10. kerajinan
  11. kemahuan
  12. kecekalan
  13. dan segala sikap dan sifat yang positif..
positif positif positif........

Sejak aku ada anak ini baru aku faham dan mula belajar tentang breastfeeding, tentang mitos dahulu kala dan zaman moden tentang breastfeeding...

Memberi alasan untuk TIDAk mahu menyusukan anak memang banyak......Memberi alasan MAHU menyusukan pun banyak.....Paling molek berhenti memberi alasan....
Hahahahaaa

Aku mula2 dulu ada juga konon nak 'mendakwah' kwn2 untuk breastfeeding....Kononnya secara lisan..ala ajak macam 'jom kita pi makan'..Tapi tak mungkin la kan...Jadi itu pasal aku ada mysweetstory dan blog ini..
Tak secara terus terang mengadap depan...Tapi biar cara merapun meraban macam gaya aku nih kihkihkihkih......
Atau paling mujarab ..Kena aku sendiri buktikan?
Insya Allah akan kubuktikan....

Breastfeeding ni nampak susah kalau kita tak faham konsep..Kalau dah faham...Insya Allah akan mudah..
Ya Allah permudahkanlah urusan kami...

No comments: