Tuesday, April 1, 2008

mawi

Asmawi Ani

aku pelik tau..Ini mamat haa..popular sungguh noo...
Dah 3 thn dia dapat anugerah bintang popular berita harian...
'tsumawi'..siap ada lagu tuh! Hahahaaaaaa

Memang betul kot orang kata ini mamat dia ada aura....
Bayangkan anak aku dari umor beberapa bulan sudah kenal itu Mawi...Aku tak kenalkan tau...
Dia tgk TV iklan silkygirl tu la...bila Amani panggil Mawi..then dia mula tau itu mamat's name is Mawi...
Dan dia mula kenal suara Mawi
dari jauh2 pun kalau dia dengar itu lagu si Mawi yang nyanyi..dia akan cari...
Siap sebut..
"ehh..mawi..mawi.."

Kalau TV comercial yang ada Mawi tu mmg favorite dia...
Kalau mata Mawi sebelah pun dia bleh kenal(keratan paper/megazine)..confuse aku....
Kalau gi potong rambut nak 'fesyen mawi-botak'

Adeeiiiiii

Dahsyatlah dunia hiburan ni perkenalkan Mawi..bukan anak remaja..malahan bayi2 pun suka!

sejak ada mawi..Vince..zahid macam tenggelam timbul..Faizal AF4 macam tenggelam tak timbul2..
Milah tu baru lagi..pompuan plak..tp tak menyengat macam Mawi..in fact meluat aku tgk si milah ni!

AF6 ni..Ntah le sapa...
Tapi seorang pun tak de aura...herherher...

Aku peliklaaaa....
apsal bini org pun hegeh2 nak masuk AF..Dok umah jaga anak la
Dah la nyanyi je muka sedih...tak de tarikan langsung
ke sbb aku juga turut menyampah ngan adik dia itu?
Tapi muka Saida tu mmg tak berkenan la aku tgk sbb sebek sokmo
Ceria2lah sikit ishhh
Kalau teringat anak2..balik aaaaaaaaaaaaaaaa

Ttg mama Rina
Mmm..tak faham juga tapi maybe sbb dia usia dia tu dia bosan kot dok kat rumah..anak dah kawen....
Hidayah tu kena cari kan...Dari Allah....so bab beramal ni takleh la kita nak force dia..
Namun buleh tahan jugalah dia nih....

suami org pun ada juga!
Dahsyat tahun ni

tapi aku tak tgk sgt AF
aku tgk pukul 9-10pm then aku tgk TV3..cerekarama...

8 comments:

Nur said...

mmg aura dia sgt terang...tp ntah nape,aku x tersentuh dgn auranyee..
(peminat mawi, jgn marah naa).... ke aku yg x normal?wakakaka...

tp rezeki dia mmg murahhh..

Crazee Choc's said...

hmm... wah... bahana Mawi la anak hang ni.... Aku AF6 ni tgk konsert jek.. tu pun on off dan sat2 jek...
masa AF3 yg selalu tgk sbb masa tu dok umah jek berpantang.... mmg hari2 tgk....

cysev3n said...

keh keh keh.. tang kakak si polan, hubby aku plak yg sedap komen.. "kalau asyik dok nangis ingat kat anak, sapa suh masuk AF?"

dah sah2 tau kalau diterima masuk tu kena kuarantin berbagai.. hinsshh.. serius mak tak paham okkay..

Fid said...

nur
kahkahkah

aku tgk AF6 tu on off juga

tapi apa2 pun Saida ttp aku nyampah

tu la cik yan..depa ni buat keputusan tak pk ka erk?

Anonymous said...

kikiki..
tentang mawi..adooii mcm maner dia leh menang lagi..lagi boring tgk muka ikin tersipu2..kekeke

"Pasar senda" leh menang lagi tahun ni :(..tapi ada org sorak pun..kekek

pasal mila..samala kita kureeeng sikit

pasal kakak si ct..kekeke...selalu buat muka sedih..betulla..awat yang susah2 masuk AF..nak jadi penyanyi??anytime adik leh tolong promote

yang berusia tu..aduusss...

Rizza said...

hahhahha

artis2...aku memang tak suka tgk AF ....(aku ngn hubby aku le...).. dulu masa balik msia...semua dok sibuk mengadap AF...masa lepas kenduri pun sume dok sibuk mengadap..dari yg kecik sampai la nenek aku..haru je..hahhahhaha

dan juga beberapa rancangan reality yg entah apa2 tah ..tak berfaedah langsung utk perkembangan minda.hehhhehe (sorry ye sapa2 yg minat reality show)...

Mommy Hafiy said...

usihh..naseb ler kat jepung nih takde mawi..huhu..tp dek sebab bapaknyer suka tgk warai bangumi maka kenal la dia dgn owarai geinoiji..huhu
rasanya lg bahaya dr mawi nih sbb lawak derang mmg..u know la what i mean..huhu

Fid said...

mommy hafiy
warai bangumi kaaaaaa...

akif confirm suka...kahkahkahkah..

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search