>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Friday, April 4, 2008

oats

This is a cereal plants that is considered to be soothing food for the nerves. It is one of the best sources of Inositol, which is important for maintaining blood cholesterol level. Oats are amazingly high in calcium, potassium and magnesium, together with lots of B complex – all are vital to a healthy nervous system
Dipetik dari oohoi.com


  • Merendahkan level kolestrol darah
  • Beli dan makanlah oats jika anda bersedih/berduka kerana oats adalah antidepressant semulajadi- akan menjadikan anda lebih tenang dan selalunya meredakan tekanan,kerisauan,kebimbangan, dan ketakutan/keresahan.
  • Melindungi dari 'bowel cancer'
  • Unrefined oatmeal can be eaten on regular basis to reduce stress while cooked oats will relieve fatigue
Kegunaan
  • A bowl of oat porridge with a spoonful of honey makes a calming breakfast for a child in the morning before an exam
  • If you suffer from constipation, try eating raw oats before looking for any drugs.
  • Oatmeal bath ( a form of water therapy) will help heal eczema and other skin conditions
  • Make it your choice of cereal if you want to reduce your cholesterol level. Take it daily.

6 comments:

Marisa said...

aku sbnnya tak berapa lalu mkn aot gitu jek... kalau biskut letak oat mmg makan la....
satu lg kalau buat air lalu la... tu pun kena air coklat.
aku mmg cuba utk suka minum oat sbb boleh bykkan susu

NUR said...

yess...production merudum??..oat adalah yg plg b'kesan utk saya!!

mamalisa said...

ya ampun, lama giler x masuk blog yui..dah tukar layout dah pun yer.

Nero ...... said...

Memang bagus oat nie....anak aku kalau mkn ratah gitu jer...ibu dia lak nak muntah tgk....

Mommy Hafiy said...

anak saya mkn segala benda..kalau kasi batu pon mkn kot..oat nih mmg la seminggu sekali wajib kasik kalau emaknya rajin kalau malas roti or cereal je la gamaknya..hehe..mak nyer pulak kena mkn lebih2 anak kes termsk byk..telan jgn tak telan..pejam mata jek sbb tak suka..tp membazir tu kan amalan syaitan...maka telan ajerrr..hehe

sitilina said...

kak fid kurindu padamu!