>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Saturday, September 13, 2008

negaraku

negaraku carca merba anak aku nyanyi lagu negaraku bukan main lagi carca merba
asal aku suruh bangun berdiri ja dia akan nyanyi negaraku

asal berdiri kena nyanyi
sekejap tanak tumpah sekejap rakyat tumpah sekejap rakyat tidur..
ntah macam2 lirik dia buat...
bertuah!

negaraku Malaysia

IMHO....negaraku ini masih perlu ada bawah pemerintahan BN tetapi......BN punya pemimpin WAJIB berubah. Think out of box..Fikir cara moden cara ilmu zaman baru.
Kurangkan kepentingan peribadi... Lebihkan jatidiri...berkorban untuk negara... Aku tertarik kat part ada komen tentang ketepikan bab bangsa..malay ka cina ka indian...semua ketepikan... maka aku nak cadangkan... kat apa2 borang yang kita kena isi sila buang column 'race', 'bangsa' Hatta nak isi borang minta kerja pun ada kena buh mende ni..ish ish... Padahal dr segi logiknya dengan nama pun kita bleh taukan bangsa apa... lagi satu kalu minta kerja tu apsal nak kena tau race apa???? Dah 51 tahunkan..sure dah boleh tahu selok belok negara kita dan rakyatnya... Masyarakat majmuk malaysia adalah terunik on earth!

p/s:Cara2 nak tingkatkan kasih sayang kepada negara: seseorang rakyat tu wajib dihantar duduk kat negara yang tak ramai rakyat negara sama.
Kalau kita dok negara org baru kita akan rasa kasih sayang cinta kita kat negara kita..tak percaya..sapa tak pernah pi dok obersi..pi la dok 3- 4 thn...3-4 hari tak cukup utk lahirkan feel tu...

5 comments:

mimielola said...

A ah, aku sokong kesemuanya! Semua yang di atas :P

Dandelion said...

hehehe betulla la kak fid. bila dok luar mesia ni br boleh tgk mesia dr pelbagai segi. bukan setakat negara, bangsa, budaya tapi agama jugak. tinggal nk amik pengajaran atau tak je kan? akak pun dh lama dulu awal2 dh nmpk sumer ni ek. kiter br 3 thn ni ha hehe :D

Erna said...

seperti biasa..kita sependapat ;)

MAMA ADIB said...

aku pun..

tak terkata bab ni

hu hu MALAYSIA tanah air ku

rizza said...

yeah betull

kepada yg dok obesi ni kena bukak minda (bagi yg mau) dan jgn dok taksub babibuta kat satu2 pemimpin yg konon2 nye nak menuntut keadillan... kita kena tgk latar belakang dia... apa sebenarnya yg dia buat n apa motif nye... adekah keadilan utk rakyat atau keadilan utk dia jadik PM... hahhahha

memang pemimpin BM tu wajib tukar... sebab dia tidak bijak dlm menangani isu2 tapi tak boleh la kita ni percaya bulat2 pada apa butir2 yg keluar dari seorg yg kata nak menuntut keadilan.. apa yg adil???? melayu jugak yg kita lihat tidak diadili... ca ya n satu lagi serta agama kris**an gak yg dia pi tuntut keadilan.. apa kah tu yg org2 kita pi bangga n sokong..kesian...... kita lihat menyeluruh... mana ade pemimpin Islam yg disukai oleh Ame**ca & I**ail??? kerana ade agenda tersembunyi.. ni kita lihat sebagai logic akal kita sebagai org Islam (bukan atas sebab politik).. sekian ulasan ku...

MALAYSIA tanah air ku....

nak balikkkkk.....

SEMOGA ALLAH MELINDUNGI AGAMA ISLAM, BANGSA MELAYU & NEGARA KITA MALAYSIA dari MANUSIA-MANUSIA yg cuba memusnahkan & membuat huru hara....AMIN