Sunday, January 27, 2008

Meeting

Saja nak jot down kat sini..biaq dunia tau

last friday mtg...Aku yang mmg pantual ni pukul 358 dah tercongok kat tempat yang di war2kan...
Sekali mtg room itu sedang digunakan..Tak dak sapa pun yg tau...chehhhh.(aku pi ngan opis mate)
Kami pun tercangang2 la kan....
then menejer lab.ctr sampai...
Dia pun terperanjat la sbb blom start apa2..
Then barulah org yg nak sgt wat meeting tu sampai..
Makanya tukaq mtg room...Dalam pukul 410 depa kata nk start....Mak aiii semuanya menejer ke atas...aku ngan opis mate aku jerk yg bkn...opismate den ni baru 8 bulan kerja....

Aku dah mula nak tekan sms ke Chif eng aku suruh mai la la tu jg...
Tapi tak jadi...Aku pun bgn pi mtg room sebelah....lambai2...dia paham dia pun kuar meh join.....
kena ada boss gak weh..kena hantam kalu sapa nak jawap.....

Maka mula la mtg ampeh tuh

agendanya....
(sblm tu la ni kompeni aku ngan satu lg dah merge..kami wat kemera depa buat hi-fi yada2..maka ada dua rnd...kami bidiyo depa odiyo...)

Cehhh...mtg ni hanya atas dasar tak puas hati peribadi...bg aku ..sungguh tak professional...sia2 je sekolah 30 tingkat itu menda mudah pun takleh pk ka...itu pun mau GM juga settle kaa....

komplen depa...pihak bidiyo(rnd dan qa) asyik dpt guna lab siang tp depa semedang malam....

aku ngan kwn aku diam jaaa...dah tu depa mula dok taruh kami laaaa....konon kami overbook yada2...
aku mula la rasa panas cilaka.....

tgh2 menejer depa dok cakap aku teruis...mencelah..

we make early reservation every month...we forecast yada yada..

dia jwp

we also forecast yada yada

aku plak tanya..

r u sure..i dont think so yada yada..

dia mati kata depa buat mcm kami lakan..early preparation yada2..

cehhh
toksah nak tipu laa..aku tau la mcm mn staf hang buat kerja....

lps tu sib baik aku baru je submit aku punya reservation plan for feb pukui 9am tu....

menejer lab ctr bawa aku punya planning tuh...
dia pun tunjuk laa

bidiyo side practice is like this yada yada...this's schedue for feb...normally they give to us 1-2 weeks b4 the month come yada2..lebih kurang gitu laa...qa also like this...
every months rnd bidiyo's schedule will come 1st then qa..

maka ..muka itu org besar audiyo sudah ubah kala...forecast konon..tak pernah tau kan kata kami begitu smart..
then dia mula nak kata kami overbook dan sebagainya..
aku tak puas hati weeehhhhh

aku terus bangkit...
let me explain how we make our job done smoooothhhly...can i?

maka semua say yes..

aku pun pong pang pong laaa..
menejer ngan chif eng aku...(sib baik setuju ngan aku) asyik dok..
yes yes true true....fuhhhh

mcm mn pun pihak odiyo ttp tak puah hati..

mampos pi kat hampa la kan...

aku pun tak puas hati

mula hampa nak pinjam equipment aku...lps tu hampa nak man power aku..la ni hampa nk priority????
sorry naik lorry....

abih mtg aku cakap kat chif eng..
u must support me...by hook or crook...
if not we'll lost...
yes...roger and out...

aku nak cakap ngan menejer...
tp mana ntah ilang...
so senin ni...esok aku akan cakap....apa yg aku tak puas hati...

aku cukuuupppp tak berkenan odiyo side punya working etika...
sgt culas!....
aku tak de la bagus mana but aku mmg bagus laaaa...

selama aku handle ini job Alhamdulillah..malahan projek last year aku top sale bagai...
so aku rasa aku mmg dr golongan yang bagus...

yg aku nak gelak...pihak yg minta priority tu cakap mcm tak sedaq diri..
nak priority ikut nafsu aku nak ja aku kata...
sepatutnya bidiyo yg priority sbb kami yg tunggak profit ini company daaa..(menejer aku mcm dah beralas dah cakap tp depa takleh tangkap...)slow pick up...

apa2 pun aku ttp akan lawan...
biar leeeee.....

esok 1010am depa nak mtg lagi.....

1 comment:

knv said...

fid,
hang memang tergolongan dalam golongan orang2 bagus. semoga company hang reward hang seharusnya!

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search