Saturday, August 30, 2008

hakhakhak

Aku malam td tido umah mak cik aku

sampai pkoi 11pm gitu
lakiku balik kereja punya la lambat
Arghhhhhhh

al kisah anak aku ngamuk kat taska
kes:nak main kat luaq time maghrib.aku kat sana la menunggu lakiku

Aku bagi dua tiga das...geram seh!

Kena tangankan juga kalau idak bebal!!
tak setuju dok diam naaa

Dari pemerhatian aku..Anak ni kena juga kita tangankan.
Sebab aku tengok anak zaman moden ni kalau yg tak ditangankan ya ampun susahnya nak lentur.
maghrib2 main kat luaq..org mkn dok atas kerusi depa dok atas meja setaraf ngan juadah!
apa hal???

oHhhh ada juga anak yang tak ditangankan yang behave yang amat..
Tu mak pak dia amat bijak la...macam aku ni tak cukup pijak lagi dalam urusan menawan hati anak.

Apa yang aku dapat sejak jadi ibu ni..anak aku mudah ja nak pujuk hatta lepas kena sedas dua......
ambik pen ambik kertas...

"akif..nanni ga ii no kana?"
dia akan faham.....
"mummy lukis ultraman..turtle,....cat...lion...fish...yada yada"

so bila aku dah start lukis apa dia minta dia akan diam dan tak ngamuk lagi.
Unless ada org lain plak kacau..
OKlah kan at least ada juga 'ubat'

Tapi kalau sebelum aku tangankan aku keluarkan pen kertas bagai pun dia tak pandang.....Aiyaaa...

Alaaaaa..aku bukan bantai sampai sakit pun!
pap sikit jaaaa.....gila apa nak belasah anak..sila baca akta hak kanak2 ..kahkahkah...

sekian.....

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search