>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Friday, August 22, 2008

patriotik

Selamat menyambut bulan kemerdekaan tanah melayu yang ke-51...
Alhamdulillah.


Dan semalam....

negaraku tanah tumpah nya dalahkulakyat tido be.....

ha????rakyat tido???hidup la sayang...
ido....
Hidup!
idup....
yaaaa...Hidup...

lakyat tido besatu dan meju...lahmat bagia tuhan kurnia$%^&**&laja%^&$%^ tata

Nyah! Anak Mak dah tau nyanyi lagu negaraku!

rakyat tido pun tido laa(hakikatnya PM5 yang tido kan?)

Dan semperna bulan sambutan merdeka ni rata2 aku tengok bendera jalur gemilang dinaikkan.

Namun jika semangat patriotik hanya sekadar dengan menaikkan bendera tiada maknanya....
Tiada perubahan tiada kebaikan.
apa kata semperna bulan kemerdekaan ni kita sama2 memerdekakan lagi diri kita


Jangan buang sampah merata-rata
Jaga dan gunakan kemudahan awam sebaiknya
Hormati hak sesama jiran tetangga

Bagi aku sudah cukup patriotik jika seorang rakyat itu menjaga kebersihan dan keamanan negaranya.

Tiada gunanya 18 kibaran bendera jika cara2 nak buang sampah pun tak tau..

dalam maknanya....!
bebelanku

1 comment:

rizza said...

yea betulll

hassan pun suka lagu negaraku..aku download dari utube tu dia tgk n dengar la lagu tu.. dia sebut "lagu malaysia"...

cuma lum pandai nyanyi lagi la.. tapi dia tua la rentak lagu tu...

negara kita dah merdeka dekat 51 thn tapi minda rakyat kita yg masih dijajah .....tu yg kena tunggu la pulak 200thn ke..1000thn baru nak bukak kot minda...hehhhe