>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Thursday, August 28, 2008

kisah kita

Anak bertuah aku tiba2 melondeh semua pakaiannya lepas dia habiskan suapan terakhir nasi goreng yang mummy masak malam tadi.(nasi goreng pattaya tu)

Aku tercengang...
dalam hati

awat plak dah ni..ada apa2 tak kena ka...

(controllll.... jangan tanya)

tiba2 anak aku cakap..

"mummy jomlah acif nak basuh kaki tangan ngan nak $%^&*&*"

alahai perkataan 'jerman' tu apa makna..

so aku pun berpimpingan tangan dengan dia pi bilik ayaq...

"mummy basuhhh basuhh...kaki..tangan...nak #$%%^&"
"#$^^& tu apa?"

"tu tu..tuu"

"ohhh berus gigi?"

"haa tuuu"

"apa lagi?"

"tu"

"ubat gigi?"

"tuuu"
aku pun ambik ubat gigi calit sikit kat berus gigi dia....
Ubat gigi orang dewasa.keluaran HPA industries.Halal...
Taklah pedas sangat tapi memang beranginlah..

Bukan main lagi dia menggosok gigi dia...walaupun ala2 kepedasan dia pulun juga...

"mmm...dah....antik(cantik) gigi acif!Nak cuci..."

Dia keluar dari bilik air....

Dah insaf dan sampai seru ka anak aku ni untuk gosok gigi?Alhamdulillah

Yang mummy musykil
pasai pa nak gosok gigi kena buka abih baju???
Dah tu ekau buat lap air masak yg kau tumpahkan plak baju kau gara2 takut daddy sergah dia tertumpahkan air atas karpet...




3 comments:

rizza said...

bijak2.. dia londehkan semua baju dia nak kasi lap air tumpah la hehhhe
sungguh bijak akif

NeroEcha said...

Ok ler tu dah suke nak gosok gigi..thaqif ade mood ler..bila nak gosok sendiri bkn digosok dimakan nyer ubat gigi tu..kena sabar le byk2 kan..dah ada hati nak guna berus gigi pun aku dah ckp suke dari taknak langsung kan...

madamoiselleczar said...

ihiks..mood tgh baik la tu....danial pon selalu buat benda2 unexpected gitu...mmg bley tercengang kita dibuatnyer...bebudak tgh learning phase mmg gitu gamaknyer...hi hi hi....btw, akif selamat lagi la..gigi penuh cantik bak bulan...anak haku???! erm..dah terlambat nak tunjuk rajin gosok gigi..dah abis rongak gigi atas nun..huhuhu