>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Sunday, March 23, 2008

anak

Bila anak meningkat umur ni rasa makin gerun aku

bab pendidikan
Aku sebolehnya nak dia membesar dengan belajar apa yang dia nak tapi...sistem pendidikan Malaysia nyata tidak memihak kepada aku

Aku dah mula berfikir ttg Tadika...apa method bagai2...
Sebagai workingmom ni aku takut sangat aku tak mampu nak didik dan ajar anak aku sepatutnya...
Aku takut aku akan gagal..aku risau aku kecundang..

Aku ajar yang terdaya namun..aku bukan idola dia
Dia lagi suka daddy yang ajar

Dia lagi suka orang lain yang ajar. Kalau dengan mummy dia suka kenakan mummy
Tapi hari ini aku agak terpegun dengan anak aku

Dia tgh menonton TV ..mickey mouse playhouse la

Aku dengar dr TV.....
What come next after 3?

lepas tu aku dengar dari alam nyata depan mata aku..
fo-ur!

what's next?
paif(five)!

Sebelum ni kalau aku tanya jgn harap aku akan dilayan

Anak aku ni dia suka sgt berselindung...tak mau bg aku tau setakat mn kemampuan dia..
Sbb tak mau mummy kepoh ya?

Kalau aku ajar hari ni mmg 3-4 hari lagi baru dia akan sebut

aku buat poster alif ba ta...
dia hanya akan baca bila dia balik rumah petang2....sehari sebaris jerk..esok sambung baris lain...

Tapi kalau mummy tak de depan dia bleh plak dia baca sampai abis...

Anak aku mmg suka animals and vegetable....

hehamkin(pumpkin)..hehumber(cucumber)..

mummy me-lon belat (mummy watermelon berat)

lion...auuummm...
dog..wooo wooo
cat..meow meow

Boleh dikatakan haiwan tempatan ddia mmg dah kenallah antara nak sebut dgn tak nak saja ikut tahap mood hari itu.......

Yang paling aku perasan la ni..anak aku ni dia suka sgt bertanya

tadi ptg dia soal siasat daddy

ada gambar daddy dgn kawan pompuan la

daddy..ni sape?sape?

kawan daddy...

sape?sape?

haaa jawaplah ko labu......

sekian

btw..

Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
pokok pandan aku ada org racun
aku tanam dalam pagar..tepi pagar la...
sekali aku tgk ada kesan diracun
apa dosa pokok pandan aku tu weiiiiiiii

Suamiku nan terchenta kata..maybe mbsa yg sembur racun
setahu aku mn bleh guna racun weii bunuh rumput
lagi satu apa kes nak sembur racun kwsn rumah org????

Ikutkan ati aku ni aku nak je ajak pindah...Tapi kalau pindah pukan 2 kupang......
Dan ptg tadi lakiku nampak itu org ada buang sampah rumah dia kat kwsn bukan tong sampah
apalah cetek benau akal depa nih!

sebenarnya aku ke yg tak tau bermasyarakat???

2 comments:

anamiraa said...

sama la kita bab2 gerun nih! tapi satu yang boleh diadvisekan. yang penting membaca dan mengira tu la. tak kira apa method pun. tak semestinya yang mahal tu bagus. and vice versa.

sitilina said...

budak2 nama Hafiy suka wat keja belakang2 mak ayah dia agaknya...