>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Sunday, March 2, 2008

pilihanraya

Perghhh
aku sebenarnya mmg tak paham sgt bab nih

Almaklunlah kan...

Tapi haiyoyoyo...

sungguh daku tak suka laa
mentang2 nak pilihanraya..suka2 ja depa noo

TV...berita tak dak hal lain...dah tu bias gila...
mcm td siang kat tv3..berita terkini...
semata2 nak bg tau ttg ucapan pihak pembangkang kata dlm politik wajib/harus(tak ingat) mengumpat...nak habaq tu jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

adeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

aku rasa umat Islam tau kan..

kita yg Islam ni apakah garis panduan memilih pemimpin...tau kan???

dan pernah dengar tak ttg..

imam yg dibenci makmum akan masuk neraka?pernah dengar tak?

imam=ketua...

politik mmg buat manusia gila...jd tak siuman..
tgk apa jd kat pakistan..tu seagama tuh!

rakyat Malaysia...
Corak macam mana kita nak corakan...negara kita ni ya????


Haaa lg satu

ayat pancing undi

kemajuan kawasan X terletak ditgn pengundi...
Bukan kat kuasa ALlah ka???
itu manusia yg bakal jd pemimpin yg ngaku dia Islam (nama mmg nama ala2 Islam laaa)

ada kata jgn tgk calon..tgk la parti
kalau calon mawas pun bleh kita pilih???

Astagfirullah hal a'zim.....
itu sahaja termampun....

Ya Allah bukakanlah pintu hati umat Muhammad ini agar dapat membezakan antara hak dan batil...AMin...

Adakah politik mmg WAJIB begini?????

Aku lagi suka tgk cara negara asing berkempen utk menang pilihan raya...
ada fakta..ada something new and relevan.....

kerana malaysia negara bermasyarakat majmuk?????

4 comments:

rizza said...

politik kat negara kita lum matang.....org2 nye mentaliti masih lum cukup matang....

mektwain said...

hekhek..dgn rasminya saya telah banned itu semua berita, bukan tgk berita, tgk kempen daa...

Marisa said...

ntah.. dah malas nak tgk berita skrg

farah225 said...

yup,mmg bias gilerrrr.terang2 naa.aku pon dah tak tengok itu kempen, malassss,bukan apa,citer macam semua org malaysia ni buta,pekak n bisu.