>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Friday, June 6, 2008

Aku yang tak habis2 membebel

Lagi aku nak mengomel tentang harga barang yang melambung
hahahaaaaa

Banyak sungguh barang naik harga sekarang ni
Antaranya
  • petrol
  • minyak masak
  • beras
  • ayam
  • produk tenusu
  • tepung
  • gula

Nanti dekat perayaan..
raya puasa ka CNY ka deepavali ka
Akan naik harga lagi
  • kelapa
  • santan
  • tepung
  • ayam
  • daging
  • cili
  • kacang buncis
  • kentang
  • serbuk kari
  • minyak

Semuanya keperluan asas rakyat

Is there any prevention?Any measure?
Definitely NO

Pak-pak men-teri akan bercakap macam rakyat semuanya bodoh.
Itulah senarionya
Depa yang tak guna akal...

Bila orang tulis blog nak sekat penulis blog..bila buat demo lagi laaaa..masuk ISA....
Abih tu apa hak rakyat????
Ishh macam dah terpolitik la pula


Agak-agaknyakan Ros-mah Man-sur tau tak macam mana cara nak beli cili padi?
Harga jangan tanya laaaa

Jangan sampai rakyat minum kopi 'pak belalang' udah leee...belalang belalang....

3 comments:

sitilina said...

sedihnya la kami2 yg makan gaji nih. skg nk masak pon sikit2 je letak beras sbb mahal sgt. sedih tau.

kot ye pon skg ni krisis makanan la, minyak la, bagila samting yg buat kita rasa selesa e.g. annouce "gaji pak2 menteri diturunkan 50%" ke, "elaun pak2 menteri dipotong" ke, xdela kita rasa 'tertindas' sgt.

ini ewah2 sedap2 je suh orang berjimat. yg diorang tu apeke halnye pi buang duit buat pojek2 gajah putih sumer tuh!

mommysarah said...

kita sokong apa lina kata..bengang betul kalo pikir pasal nie. sedap2 suruh kita sumer tukar cara hidup, nak suh kita tukat, tukarlah dulu menteri2 punya cara hidup dulu. potong2 gaji diorang wat cover subsidi minyak, biar diorang rasa..

mulalah i nak meroyan nie...

Marisa said...

betoi.... depa tu pi sana sini.. semua elaun.. duit kerajaan....ada drebar lg. mana depa tau perasaan minyak naik.....