>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Monday, June 23, 2008

cik gedebi lagi

It's about cik gedebi (again)

Ampun...Sejak dah 'besar' ni, macam-macam perangai baru


1. merajuk..maha kuat merajuk. salah sikit merajuk salah sikit merajuk...meniarap sembam muka ke carpet ka sofa ka...tilam ka..asalkan boleh sebam muka.Pujuk...Ikut sapa yang penyebab dia merajuk..Siapa penyebab dialah kena pujuk.


2. Nak air sejuk
Dia le ni asyik nak minum air sejuk. Buka peti ais tengok ada ke tak ada..kalau tak ada..dia paksa kita ambil ais batu letak dalam cawan then letak air...Mmm...ayer sejok!

3. ABC-Z jangan disuruh dia tulis dia akan buat tak heran tapi, kalau dia suruh kita lukis kereta kita pi tulis A dia akan kata..

"nanak A..acif nak ka-(car)"

Dia suruh lukis syi-kal(basikal) mummy tulis B..

"Nanak ya 'B' Acif nak syi-kal!"

Ekau kenal ya Jang tapi napa ekau buat tak tahu?????

4. Disuruh mengira jangan kauharap kau akan dengar dia sebut tapi...kalau semua orang buat tak tahu dia akan mengira..kira buku dia ka..kira mainan dia ke...kiralah apa sahaja..asalkan jangan ada orang suruh!
SAYA PENCINTA KEBEBASAN....
suka hati dia....tiada paksaan...

5. Nenen..ataupun 'hanyen'is his favorite forever and eva!Dah buat perangai balik "Nanak maqhan..acif nak hanyen"
setiap jam!
Ada susu ke akif?

Ada..
banyak..????
fuuuusshhhhhhh..sembur!
BANYAK YAAA!!!(marah)
-Jangan kacau saya waktu saya minum susu!

6 comments:

sitilina said...

acif nak jaga adik (abg) hafiy tak???

Fid said...

lina
akif dia pantang kalau ada budak nangis dia akan kepoh....

bleh aja....jaga adik hafiy..nak bagi ke?

Erna said...

haha..mcm2 gedebi!
yang penting.."i tak rela dipaksa youuu!!!" ahaks!

Erna said...
This comment has been removed by the author.
Marisa said...

ambik kau fid.. kan dah kena sembur....

yus said...

seronoknyee dia dpt 'hanyen' smp umur 3 tahun...