Wednesday, June 25, 2008

Update tentang kami hehheeee

Salam

Aku dah datang kerja hari ini.

Al kisah
Hari Isnin, aku dah agak dah anak aku bakal demam.(haha no kan)
Makanya Isnin malam selasa tu dia dah start takleh tidur. Merengek, cirit.

Aku takleh tidur la jadinya
Pagi tu berpinar-pinar...Pening kepala aku weh!

So pergi GP...
Dapat MC...Akif plak dapat le ubat biasa laaa
SMECTA

Ya Allah dia dah buat balik perangai tak nak makan ubat.
Aku suruh makan ubat aja dia kata nak 'hanyen'

'menghanyen' sepanjang hari.Naik lenguh badan aku.

Dah tu Ngamuk suruh aku call daddy suruh balik.Adeiiiiiii..
Petang daddy balik kami pakat nak bagi dia ubat.
Makan ubat sambil berendam...Buleh?
Tapiiiiii..
"tak nak ubat nak untah(muntah)"

Bila aku nak bagi ubat dia akan ugut dia nak muntah.
End up tak makan ubat langsung hanya on susu ibu sahaja.

Pagi ni dah tak poo-poo dah badan pun dah OK tapi aku tetap bekalkan dia ubat.
Makanan plak aku sediakan dia 'sup nasi' atau pun nama betul sup nasi is bubur nasi laaaaaa
sup biasa pun sediakan juga.
'sup nasi; untuk breakfast

Opsss....

Why i love to visit 'the GP'(only)

"Don't give him milk, egg and any oily food"
"yes Doc..."
"Susu apa dia minum skrg?"
"Breastmilk..."
"huh...hey boy how old are u?"
"three...."
"on Breastmilk then ...susu is ok la...but don't give him egg and oily foods."
"OK"

But alahai doktor lupa cakap kat gedebi suruh makan ubat!

Dia 'tangkap' tang BM is ok tu ja..so satu harilah on BM!

Btw, saturday ni ada appointment nak jumpa Paed...follow up sejak tahun lps lagi....

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search