>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Monday, June 23, 2008

lactogenic foods?????

Salam
aku nak bebel tentang 'makanan yang menambahkan susu'
Secara umumnya banyakkk sangat makanan yang kita boleh senaraikan boleh banyakkan susu badan manusia.Tapi haruslah kita ingat, setiap manusia itu berbeza, maka kesannya pun berbeza-beza.

Kalau kita nak sangat tambahkan susu kita, paling utama kita kenalah rajin merangsang penghasilan susu.Kalau telan segala supliment, segala lactogenic foods tapi malas nak susukan anak secara direct ataupun mengepam/perah tak ada maknanya.
Apa yang aku nak bebelkan di sini adalah....

Beramal WAJIB ada ilmu!

Tak semua makanan yang orang kata boleh tambahkan susu berkesan ke atas diri kita.Ingat tu!Cuba cuba cuba dan cuba dan cubaaaaaaaaaaa

Insya Allah ada jalannya.

All the best
Breastmilk is the best for your baby!

3 comments:

sitilina said...

hahaha mmg betul benar.

ada kawan saya, dia tanye cemana nk tambahkan susu. sy cakap, kau pam la. (sbb dia dh bpr bulan xpam)

dia gelak.

"cemana nak pam? susu takdaklaaa~"

hehe. bijak2...

Fid said...

hehheee
apa ingat ayaq mata ayaq ka?korek2 keluaq ayaq???ni kena pam daaaa
hehehee

anamiraa said...

lactogenic? hihihiii...

yang penting ambik makanan seimbang dan cukup nutrient. insyaallah takde masalah rumit.

yang penting laki tak sekat kita makan banyak kan hahahahaha!

err.. ni kira ngumpat ke?