>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Monday, July 14, 2008

RM1.20 and 80 sen

Wakakah
bahana kenaikan harga minyak petrol....

Dah 2 minggu rege ayaq kat pasar malam dah naik RM0.20


Dulu rm1.00 se-cup
la ni rm1.20 se-cup

TAHNIAH!

Maka dengan ini aku isytiharkan aku boikot pembelian ayaq kat pasar malam/pasar tani.

Aku sanggup pi beli kat 7-eleven dari aku beli yang rm1.20..ntah ayaq tu ayaq masak ka ayaq paip semata.

Aku dah mula 'ajar' anak aku yang ayaq kat pasar malam tu 'tak sedap'...'dirty'
Ambikkkkkkk....

Nasib la labu....

Dan hahahaaaaaa

aku beli ayam kat pasar malam lagi hahahaa

RM15.80
Tapi aku bayaq RM15

Kak...RM15.80
Ohh ye ke....(sambil belek2 ayam yang aku dah ambik...)
Kaki ayam tak de erk?Tadi bukan timbang ngan kaki ayam??
Nak ke kaki ayam?
Erkk..ada ke saya kata tak nak????
Kenapa tak cakap...
Saya beli ayam dengan kakinya sekali kan?so sepatutnya saya dapat semua lah kan...
Ni kaki ayam....
Nah 80 sen....

Ohhh kalau bayar tak cukup kalut..kalu kaki ayam aku depa ambik depa tak kisah cessssss

Aku ni teruk tau..aku rela buang je kaki ayam tu dari aku kayakan peniaga ayam...dengkinya aku ni!(btw...takat 2 kaki ayam bleh kaya ka????)

4 comments:

Mommy Hafiy said...

saya pon suka pasar mlm..dah byk thn tak pi..sadis!

Siti Zaiton said...

akak pon suka p pasar malam...plg best pasar malam pantai dalam...dekat desa aman tu...perghhh...panjang tu...dulu masa bujang dok situ...& believe it or not..dah kawin & duk kat ampang pon still p pasar malam tu...poyo kan???

liyana said...

ada gak kat pasar malam sg pencala, ayaq dah nek 2kupang..

dgn selambanya ku tegur kat pakcik tu (berkopiah dan bini dia bertudung labuh) "aik, pakcik, jual air yg untung hampir 200% pun wat nek harga gak ka?"

tersipu pakcik tu, hehe..

sbnrnya, saya pernah jer nega air kat pasar malam jalan TAR, modal dalam rm150 ja, untung bersih rm600. actually tak patut pun depa penaik harga air tu. tak terimpak pun perniagaan depa

Ms Lola said...

AHAHAHAHHAHAA.. ko betul2 sedar kaki ayam takdak ka... ko nak cover malu?? Adoiiii.. Kalau aku jd hang.. tak dan la aku nak belek2 ayam tu wei...
AHAHAHHAHAH lg sekali