Friday, December 19, 2008

apa rahsia saya?

apa rahsia saya?dan dari siapa saya rahsiakan?

Dari entry ini.
anamiraa:aku tak de masalah
rizza:aku tak preggy

Macam ni ceritanya
Aku terpaksa juga lepaskan kat blog sebab tu semalam aku tulis entry tu

Tahukah kalian aku adalah seorang isteri yang sangat jujur dengan suami aku.
Akukan takleh hidup kalau aku tak cerita segala-gala kisah kat suami aku.
Aku bleh merajuk kalau time aku cerita dia wat tak dengar or dia wat kerja lain...
Pendek kata, aku nak dia tau segala aktiviti aku sehari suntuk..
Manjakah aku?????

Aku cuba nak rahsiakan tapi aku takleh....

Rahsianya:
AKU DAPAT BONUS HARI INI

Aku nak rahsiakan dari suami aku.
Penat aku tahan mulut aku dari bagi tau
Tapikan malam tadi lepas suami aku kata dia nak pi beli washing machine (yang lama rosak) aku terus pecahkan rahsia....
Tapi yang belinya tetap suami saya..Dan duit dia..saya tak keluarkan sesen pun!

Saya terus cakap..
"Abang..mai sat...saya ada benda nak bagi tau....ESOK SAYA DAPAT BONUS"
sampai ke telinga dia sengeh....
Kalau malam tadi ada dalam bank entah2 aku dah kena 'paw' bayar washing machine sib baik belom ada dalam account hahahaaaaaaa

Idak la banyak mana pun..Macam biasa..
AKu anggap oklah time company dok shut down bagai aku dapat bonus macam biasa!

So RAHSIA aku tu hanya dengan suami aku ja....3 hari aku cuba rahsiakan tapi sungguh...AKU TAK BOLEH BERAHSIA DENGAN DIA...

btw..abang sat lagi saya nak pi bagus sat ngan azyan....



13 comments:

Anonymous said...

keh keh keh...bestnyer....ada bonusss! rejeki..rejeki....
apalaga beb??! pi layan sale nun weih...ngehehe ;p

Fid said...

madam
iye rejeki
dah la ada shut down tapi aku takyah shut down tetap kerja sbb kalu tak kerja makin lumpuh kempeni wahh rasa dahsyat plak...
dapat plak tambahan AL 3 days..yippi!

aku takleh pi sale tu
aku dah budget bonus ni hahaaaaa

p/s;pagi tadi dah ada org kecek duit aku nak tukaq rim kereta katanya...beratnya hati aku!

Ealyie said...

kau mmg isteri yang jujur fid!! ekekeke.. aku ni, bgtau2 gak tapi idok le the exact amount.. aci tak kira aku ni juga seorg isteri yg jujur??? ;p

Unknown said...

bonus ceq.. ceq takleh sorok.. sebab laki ceq pon dpt bonus sama ari dgn ceq.. huhuhu.. nih la bahana keja satu kompeni A***o.. tapi ceq pueh ati bonus dia dah yilekk.. ceq kecek.. tambang pi Landen.. huhuhu

NeroEcha said...

Ko ni buat suspen jer ler..Aku pun smlm dpt bonus plus gaji..Tapi almaklum ler gan keje gan semi gomen ni dpt bonus bpe kan..tapi alhamdulilah dr takde langsung..* next company lama aku bg bonus bg 2 bln tu..terkenang ler pulak..uhukuhukuhuk

knv said...

fid,
kalo dengan laki pun hang tak buleh nak berahsia.. apatah lagi ngan kami2 ni hahahahahha!

rahsia yang baik apa salahnya diwar2kan tak gitu?

so kesimpulannya bila buleh nak belanja aku eskem?

cysev3n said...

mak stress la bab2 bonus ni.. moral : jangan pi tukar keje dah hujung2 tahun :P

Nur said...

aku x leh rahsia psl bonus, psl laki aku keje sama kampeni..hehehe...

Fid said...

kak non
eskrem eskrem....

akunya bonus thn ni..thn lps lagi dah 'habis'
plan..hahhaaaa

Crazee Choc's said...

sebut bab bonus aku mmg stress. co. la bg bonus ciput. this year blm tentu.... kalau ada pun sikit je la...co. lama thn ni dgr2 bg bonus 5-5.5 bulan... mana aku tak stress??? tp aku anggap tak dak rejeki jek...

NeroEcha said...

Ramai gak kat sini yg senasib gan aku ekk akibat tukar keje baru dpt bonus ciput..senasib ler kita..tapi benda dah blalu usah dikenang kan..dah bkn rezeki kita kan..uhukuhukuhuk

rohaadam said...

den pun tak boleh nak secret2 tang bonus...tu yg susah keje satu company nie...huaaa

Unknown said...

fid, hand beli barang basah..bawak mai rumah aku, aku masak, kita makan ramai2..kah kah kah!!!

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search