>

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Saturday, December 13, 2008

dengarlah cakap isteri hahahahaa

tak tau nak katogeri dalam label apa..

kisahnya begini
petang semalam.Jumaat 121208
aku menelefon suamiku minta TOLONG LAAAAA..balik awal....Ya la naik tebal 38 inchi muka aku hari2 aku lepak taska anak aku tunggu dia...
Dan aku yakin dia tak pernah rasa ...

dia kata pukul 640pm dia keluaq..aku macam biasa besaq semut pun tarak pircaya punya...anggaplah tiada ketetapan bila aku bleh sampai rumah...
(sambil2 lepak sebenarnya aku sesambil menceritakan akan perihal susu ibu...penjagaan anak bagai....OK juga sebenarnya)

Tiba-tiba jam 732pm suamiku menelefon..
"Ayang..abang lambat sikit(dalam ati aku kata...bukan ke ini ayat hari2 sebut???)kereta buat hal..."
kesian pun ada nak kata padan muka pun ada!zalimkan???

al kisah battery kereta itu tiba2 'kong' tengah2 jalan lantas kereta semua SHUT DOWN ..totally tak da movement ..katanyaaa

makanya pukul 930pm baruuuuuu kami sampai rumah

maka retetan dari kejadian semalam...aku dengan ini menyeru
1.suami saya-baliklah time hari masih cerah.Kalau time masih cerah kalau jadi apa2 tak la macam orang hilang anak bini hohohohoho

2. bos suami saya- saya mencadangkan agar diberi galakkan kepada suami saya SURUH la dia balik awal...dia ni rajin hatta hari cuti pun dia tetap buat kerja opis...so bagi la dia balik pukoi 430pm gitu....maka dia akan keluar pukoi 630pm....ralat 2 jam..jam murahan dia tu...
bos suami saya..suami saya ni dia hari2 pun tido lambat sebab nak siap kerja opis dia...nak balas email etc...guna lappy saya..so bos suami saya..bagilah lappy kat suami saya beserta internet connection FOC(ditanggung syarikat akan bilnya)
ataupun kalau nak suami saya balik lambat juga,...maka sediakan dia sebuah kereta untuk dia guna...kerana kereta kami ada satu saja nak beli dua tak cukup wang nak bayar installment bulan2...dan bayar juga OT dia serta elaun untuk saya...sebagai isteri dia yang menanti dia balik dan juga elaun untuk anak saya..
agak keterlaluan permintaan saya..tapi pada saya relevan 
or pilihan ke-3
naikkan gaji suami saya 4 kali ganda dari gaji sekarang maka saya bleh berenti kerja dok rumah jaga anak dan saya dapat elaun sama macam gaji saya.
saya tak akan kisah suami saya nak balik pukoi berapa asalkan dia bukan kawen lain...kalau buat kerja tak pa nak balik pukoi 4am pun
kerja opis ya bukan kerja lain....gaji 4 kali ganda sekarang..resposibility elaun serta OT..
wah 3 pilihan pihak majikan suami saya bleh buat..
p/s:kesian suami saya petang semalam....sib baik tak hujan ribut kilat petir....


*****************************************************************
kisah lain tapi ada jugalah sangkut paut

bila pk balik kan kalau kita kerja dengan orang/company
lkalau kita hidup ja orang ingat tup2 mati sapa pun tak akan ambik kisah..
kalau lelaki berkeluarga

adakah anda ingat jika tiba2 ajal anda sampai...anda yang kerja bagai nak rak berkorban bagai untuk company...bila anda tiada..anak isteri anda akan dijaga oleh company anda bekerja??
kalau dapat wang ihsan pun sekali ja....dah anda 'settle'..semuanya settle la antara anda dan syarikat.....
bayangkan

kerja kerja juga..keluarga tetap utama...

*****************************************************

kes lain plak
akukan kena tag
kalau minta 'discount' tak nak buat tak leh ka?????
postpone 2 tahun lagi ka....kihkihkih



No comments: