Sunday, December 21, 2008

love ur spouse tell the truth

akukan dengan confident dok kata suami aku ni tak merokok
Aku percaya dia
walaupun banyakkk kali aku dok ala2 suspect dia MEROKOK
tsuma no kang..
sungguh naluri isteri jangan kautipu.....

Allah Maha Kaya..Maha Mengetahui
Doa aku setiap detik..
Ya Allah selamatkanlah suamiku, perliharalah dia..berikan dia petunjuk jalan yang KAUredhai.
Permudahkan segala urusannya...(dan sampai ke naik pangkat etc-panjang kalau nak tulis)

Aku cari ruler...
Aku pun cari punya cari...buka beg kerja dia...aku dah gave up sebab tak jumpa ruler tapi Allah detikkan hati aku buka satu poket...
Ya Allah.... bagaikan terhenti degupan jantung aku!
(sebenarnya aku pernah jumpa suatu masa dahulu tapi dia kata 'yang lama'
tapi kali ni....Aku tengok masih baru..Dunhill(bankrupt la cepat)

Dalam terperanjat katak tu aku masih pk..to be professional ka to be idiot???
Huh....

Dari hasil confront
dia bagi alasan 'abang tension kerja tu abang smoke...'

%^&&*^%$$#....
Mai sini nak ajar cara2 nak hilangkan stress
sebagai seorang lelaki...lagi senang
tengah2 stress pi ke bilik air...cuba ambil wuduk...dah alang2 berwuduk apa kata solat sunat 2 rakaat...
cuba la...cubaa...
anda akan dapat perbezaan antara sedut perosak lung anda ngan solat mengadap dan mengadu kepada pencipta anda...
cubaa..cubaaaaaaa
kalau anda rasa anda lagi tenang sedut nakotin dari solat 2 rakaat anda bleh lempang saya!

yang aku amat tak faham
dah ko stress kerja y not ko lupakan perihal kerja

balik rumah awal...kat rumah jgn buat kerja pejabat..
ikut amarah aku nak ja aku call GM dia....tu kira tahap sabar paling jahanam la....

bagi aku...merokok sebab stress kerja dan sembunyi dari isteri yang jujur adalah satu tindakan paling bodoh dalam dunia..
see bila isteri anda yang jujur lagi baik hati ini dapat tahu..lagi stress hidup anda..satu dunia tau anda kantoi merokok macam mana anda kantoi masa zaman anda dok SBP

hiii..patutlah dia baik sgt ngan aku
beli washing machine la beli itu la beli ini...cehhh..makin nak cover salah makin jelas kelihatan hahahahahaaa

dan....dia tau aku tulis ttg ni kat blog ni....
dia dah tengok...tapi maybe bleh jadi teladan kat suami2 org lain yg ada sembunyi sesuatu yg wife tak suka...buat perkara yg wife tak suka...

sudahlah abang oiiii..
takkan nanti saya tua nak kena susah payah jaga abang yang sakit sebab memang cari penyakit...that's my concern! kahkahkah
isteri terzalim abad ni

maka dengan ini saya nekad..saya akan jadi isteri yang baik dan harapan saya suami saya juga suami terbaik buat saya

p/s:tipah tertipu tapi tak pe tipah maafkan...

14 comments:

NeroEcha said...

Tipah tertipu yer,,sabor jer ler fid..i'allah nanti dia bhenti ler tu..aku penah tanya husband aku kalau aku belikan dia ubat bhenti merokok dia nak tak? dia ape salah nye cuba ler..tetapi tu ler duit aku lak kena keluar nak belikan..hampes...
* Ehem2 gadjet baru nak try guna ke?

Ealyie said...

sungguh mulia hati mu fid.. kalao haku mau perang dunia meletus baru aku pueh ati.. huhuhuu.. aku yg kena pi solat sunat nampaknya ni...;0

pinkytoe said...

hahhah..laki aku merokok since he was 12. Hambik ko. Ada la kot masa asyik masyuk bercinta tu dia berenti 2 bulan bila aku threathen nak clash (ececece) pastu kawen janji nak berenti, tak gak, pastu nak dpt anak, janji nak stop pas dapat anak, tak gak berenti pastu janji nak stop pas dapat anak laki..ko boleh teka la dia berenti ke idak. Yang pastinya, orang laki ni takkan nak berenti rokok no matter apa excuse dia. Kalau dah start akan continue hisap gak, depan atau belakang bini. Laki aku la ni excuse dia..alaa..lepas makan je..tapi aku tengok kalau ngan geng dia mau sekali duduk 4 5 batang. Ko pasrah je la Fid.
-raihan

Unknown said...

fid.. aku nk pjam ayat hang barang 2 3 ketol.. entry hang nih sgt la sesuweyy di dedikasi kan kat laki aku jugakk.. huhuhu

MN said...

fid, aku kagum dgn hang!
enough said!

cysev3n said...

mak pun sangat kagum..

Fid said...

akukan
sbb dia kata dia dah berenti time b4 kawen ngan aku

tu aku kompiden sgt
tup2 kantoi.....
malu siot kantoi ngan bini hahaaaaa

cik mrs.noba ngan cik yan
apakah yg dikagumi???

cysev3n said...

aku kagum la dengan sabar kau tu.. ngeh ngeh ngeh..

knv said...

ye, aku pun tak paham kenapa dia nak sorok2. bila hang dah tau kan dah meletup gunung berapi hahahahah!

Erna said...

isk! aku la..kalau dia merokok, hmmm memang nak mati cepat le jawabnya :P

Kaizer said...

Pengakuan ikhlas dari suamimu, abang dah tak nak merokok mulai saat itu dan abang dah buang dah menatang haram jadah tu. Moral of the story, kalau dah buat salah tu, mengaku jer ler...

Buat kaum ibu2, sekali sekala pi la check beg or hp laki hampa, tak caya, sure terkezuut besau punya!!!!.

Fid said...

Alhamdulillah....

NeroEcha said...

Aku ketawa sakit perut tau...bagus le abe mu dah mengaku salah..nasib baik tahu mengaku salah..ko ampun kan yer fid suami mu itu..kihkihkih

Rizza said...

hahaaha aku rase nak golek2 je gelak...

sungguh jujur laki ko nak mengaku dan janji kat komen blog ko ni ye...

fid.. jgn lupa.. copy paste komen dia ni dan print font beso2.... tampal kat umah... kalau nak buat frame sekali apa salah nye kan... hehehee

syabas nazri!!..(jgn mare... saja menyiram kan minyak hheheee)

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search