Friday, December 26, 2008

revolusi???

Hehehehe..

yang bahasa jepun tu harap dimaafkan ya
Saya memang kalau bercakap ngan diri sendiri saya mmg suka cakap jepun sebab saya suka dia punya bahasa penuh emosi hahahaaaaaaa
jadi, kalau saya tulis jepun tu maknanya itu saya tgh dilema gegila hahahaaaaa

Pukul 306am tadi saya dah dapat ilham bagaimana nak menangani 'permasalah' anak saya yang kuat menonton TV..
Ya betul
Mengalihkan perhatian dia kepada perkara-perkara lain yang lebih baik.

1. educate my hubby - ini pak cik la yang tukang 'memesongkan' anak saya.
(dear hubby..please read all the 'links' that I provided in this blog...Sambil-sambil buat kerja tu take 5 la baca sikit info2 parenting naa...tak larat dah saya nak ceramah selalu..kang ada yang stress hisap heroin plak kot!)

Tapi nak educate orang-orang bijak ni memangggggggggggggggg susah!

2. Control myself
Aku sering juga mengamuk....
Ia la...penat oooo....
Hahhaaaaaa

Dan sesungguhnya aku lagi sanggup tengok anak aku sepah rumah..tongkang pecahkan rumah...kucar kacirkan almari dan sebagainya dari dia ngadap TV...

Dan Insya Allah, aku pun dah tak minat sangat dah TV hahaha
sebab aku ada banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkk new interest la ni....sewing..cooking..baking..blogging..gardening.....memang tak da 'nafsu' nak tengok TV....

Anak aku pun ya ampun amat berminat dengan barangan-barangan sewing...baking...cooking..
aku masak dia main senduk...aku baking dia mainmende alah pengakat tray tu....aku menjahit dia akan pinjam aku punya pita pengukur la..penanda la...
dan soalan...

"buat apa tuuu..."

"tudung apa tuuu"

Mmm..
maybe perlukan reformasi or revolusi???
kahkahahkahakah

2 comments:

MN said...

fid, seriously aku pun dah lamaa tak tgk TV. nak tau perkembangan dunia pun tgk internet or baca suratkhabar!
sbb aku nak praktikkan apa mak aku buat kat aku dulu.
kalo nak ngajor anak jgn addicted to TV, mak bapak pun kena la sacrifice..
hehehe!

Fid said...

ini yg aku tuntut sgt pengorbanan en.suami!

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search