Wednesday, December 3, 2008

main kutu

main kutu
bukan kutu kepala mahupun kutu ba alif ba ya

tahukah anda la ni main kutu itu merupakan salah satu strategi perniagaan.

ehem...rizza..aku tengok kat forum kesukaan ko tu dah ramai main kutu beli pam...kahkahkahkah...

pandai depa meniaga...
takleh buat terang-terangan...bleh wat cara kutu2....

bukan ke tuan punya website dah bagi tau kalau nak meniaga secara sah(guna ruangan pengiklanan ) kena pastikan product yg nak dijual tiadk ada dijual di web itu?

Aku cuma pelik dan anih...ok
aku tau tak semua orang duit banyak...

ok

aku bagi contoh ya..
untuk pam spectra 3 brand new. kita bleh dapat dalam harga rm400 seunit.

cooler bag bleh beli yang murah2 atau yang mahal2...so tup tap tup tap..dalam rm500 complete set!(pam..cooler bag and chiller)

mengandung 9 bulan tapi tau pregnant bila dah 3 bulan mengandung...so 6 bulan ja la masa ada...
kalau simpan sebulan rm100 dah 600 dah mampu sangat la nak beli satu set pam spectra 3..

tak gitu???

or andakan pemilik kredit card gold dan platinum..why not hanya untuk pam rm500 sekali sweep...takleh ke?
Ohhh kalau nak beli barangan lain bleh....



or jika anda tak mampu sangat....pam avent rm219 pun tak terdaya ke?

or ...perah ja la guna tangan..settle....

saya berpendapat jika seseorang itu plan to BF anak dia selama yang mungkin dia sure ada budget untuk pam....
pandangan saya ya...

invest untuk pam yang nampak mahal itu tak merugikan percayalah bukan nak kacau periuk nasi orang cuma aku berpendapat main kutu tu sama la macam kita kumpul duit...so kalau kita main kutu kita dipaksa simpan tapi kalau sendiri simpan kita kena lawan nafsu gila2 punya...

so fikir-fikirkanlah..........

p/s: kalau beli barang bayar ansuran hatta guna wang tunai untuk instalment itu adalah HUTANG.
bayar dengan wang tunai secara ansuran bukan sama dengan beli TUNAI...beli tunai maknanya kalau harga barang rm3000 kita bayar terus seketul rm3000 dengan wang tunaiiiiiiii
harap maklum....

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search