Thursday, November 13, 2008

bercampur baur

Aku punya perasaan bercampur baur sebenarnya.
Hal kerja

pihak yg menjadi menejemen agak b*d*h le.
Kenapa aku kata gitu
Kat kempeni kami ada satu sistem iaitu sistem isu EB kalau ada apa2 perubahan dalam design.EB ni engineering bulletin..Diisu utk inform related dept/section about the changes etc.

Aku ni plak tingkap/window person ngan HQ.
Setakat aku join kempeni dan setakat aku incharge kerja 'tingkap' ni(sejak menejer yg memula aku join kempeni ni resign..dolu menejer tu tingkap..lps dia belah aku jadi tingkap)

setakat aku tau..
Memang jatuh hukum wajib la bg pihak menejemen utk tau procedure menatang EB ni, namun hakikatnya akhir2 ni ramai yang rasa depa pandai nak ubah sistem(yg mana aku pk lambat laun kempeni ni akan hilang ISO cert..hahahahah)
sesuka hati nak pass ke sapa sesuka hati nak sapa cek sesuka hati nak chop ka nak sain....
Walaupun aku tingkap saja..Aku marah tau..sebab kalau sampai ke HQ kena reject..tingkap yang susah..Faham??tu pasai aku marah.....

so aku bg tau cik menejer ni..so dia sound dah masa menejemen mtg..solved...
But petang senja tadi i found out one more kerja memandai2 orang dungu......
Itulah akibatnya kalau kipas laju naik cepat.Kerja hampas cakap banyak procedure kerja tak tau!

Sejak bila la kempeni ni punya sistem huru hara ya???

yang berikutnya
la ni ramai sangat la new staff...
yang nama aku tak ingat lagi pun ada.

aku incharge emc.
so ada satu staff baru depa assign untuk under grp aku ni
Aku tak train apa pun sbb aku fedup ngan menejemen depa ambik bdak baru terooosss..depa suh buat kerja depa tak train....
so mmg bebudak ni wat kerja menonong ja la...

so aku tanya
"apa u faham ttg emc ni?"
aku tau dia tak tau apa habuk pun..
"i don't know"
"then u buat kerja apa selama 2 weeks ni?itu A tak bagi apa2 explanation?"
"nope"
"ish ish.."
"But what i know A the only one having good experience in emc"
Dalam hati aku dah gelak...bangang la sapa buat cerita..Itu A baru 2 tahun ja join kempeni la
Masa dia baru join menatang abuk pun dia tak tau
Woii aku dah incharge 4-5 projects dah weiiiiii.....ni project ke6-7-8 dah jadinya..
Macam mana bleh diwar2kan A yang paling dahsyat?
honne?tatemae???

Serius aku terguris
Tapi macam biasa akukan baik hati..aku bg la penerangan ringkas. dengan pesanan tak tau apa2 tanya la A..kahkahkahkah....
Lepas aku terang seringkas yang mungkin(macam biasa aku mesti wajib tulis punya) aku tanya balik..
"so now can u understand the basic of emc"
"yes"
"good"

Ishh bab aku terguris ni
dah 144 kali dah aku pesan kat depa
kalau aku dalam lab jgn kacau..aku tak suka
Aku tak aman buat kerja
Ini idak
kejap2 call kejap2 datang...streessss..

akukan wat kerja kena kasi 'menurun

'..hahahaa
barulah kerja seronok
concentration...

Satu lagi pantang larang aku
Jangan ada orang mai melawat aku buat kerja ke idak
konsep aku senang ja..kalau tak percaya aku buat kerja/kerja aku...berhentikan aku dengan pampasan 33 bulan gaji tunai!

Tang bahasa jepun plak
Hahahhaaa
depa iaitu menejemen, depa masih sangsi aku tau bahasa jepun
tak pa tak dak hal
janji aku faham apa depa kata
Takkan aku nak show off kot kan
tak yah tak yah

Aku paling benci orang tanya'betul ka kau tahu bahasa jepun'
Awat aku tipu ka???
Kalau buat degree kat jepun, tak reti bahasa jepun tak akan lulus la weh...apa daaaaaa
Tu la manusia
Ohhh aku mmg low profile bab berbahasa jepun ni sebab aku suka tengok org yg tak berapa reti dok tayang skill..hahahahahhaahahah


sekian, nak kemas bag anak aku...
jya mata ne

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search