Wednesday, November 19, 2008

Kenapa gedebi tak minum FM

kenapa gedebi tak minum FM?

KENAPA GEDEBI KENA MINUM FM??????

Ada yang bertanya kenapa mommy tak bagi dia FM but mommy bagi dia susu kotak?

Saaaa....Nak jawapan yang mana satu???

Tanya soalan baliklah ya...bleh ke anda jawap?
Hehehee

sebelum soalan saya...saya terangakan sikit
anak saya masih minum susu ibu
dia berusia 3 tahun lebih
dia makan nasi
lauk dia mkn mommy dia yang masak
dia makan cookies juga..mommy dia yang baked
cake pun dia makan mommy juga baked
coklat pun dia makan daddy dia beli.
buah....dia makan banana ja..
sayur pun dia dah makan asalkan mommy yang suap semua dia telan-cayalah anak mommy
Pendek kata macam2lah dia makan.
berikutnya
susu bukanlah satu2nya sumber kalsium di dunia mkn lain pun ada kalsium..nasi putih pun ada..tapi taklah bnyk macam susu
dia ada minum susu lain ketika kat taska..susu kotak DL tu la
berat anak saya Alhamdulillah normal untuk age dia
Paed kami kata can go for whole milk- ada consult paed tau kami bukan menonong
Alhamdulillah dia sihat..Ada la sakit juga sebab dia bukan anak superman or incredible...Namun sejak akhir2 ni banyak improvement la.Tak macam zaman sebelum 2 tahun tuh!

Soalan saya
Adakah saya masih perlu berikan dia susu yang diformulasi???
Kenapa susu diformulasi???
(ada ke perkataan 'formulasi'?)

Lu pikir lah sendiri!!!!!

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search