Tuesday, November 11, 2008

Kalau meniaga letak la nama sebenar.

Pesanan berbentuk bebelan

Lately, aku selalu dapat Email promote barangan.
Contoh,
Barangan bayi, baju kanak-kanak, baju ibu kanak-kanak etc.

Yang saya nak bebelkan adalah,

1. Pihak pengirim tak letak nama pengirim yang sebenar. Bagi aku kalau nak meniaga, letaklah nama anda dengan jelas, biar ada trust.
2. Aku pergi website/blog perniagaan tersebut, juga tiada nama ‘tuan empunya’ hanya ada nickname.

Kenapa aku kecoh sangat nak nama sebenar/lokasi sebenar perniagaan?
Manalah tau penipuan ka….
Hahaa….Kita bukan tau….

Adakah ini caranya rakyat Malaysia buat bisnes online??
Tidak kan?

Adakah ini marketing strategi?
Tidakkan?

Aku lebih berminat nak membeli dengan peniaga yang jujur, yang nak kita kenal dia, yang hendak kita percayakan dia.

Seruan saya, eloklah para peniaga menggunakan nama sebenar untuk meniaga, kalau kat forum ka kat chatting ka blog merapu ka OK la guna nickname….
Ok ka?
Wakaru???

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search