Wednesday, November 19, 2008

ra ke fa

Nak cerita
Kalau ada antara yang perasan bukan main rancak saya blogging sebelum subuh tadi
Kisahnya
Saya terjaga pukul 345am…Saya bangun..Tiba-tiba saya rasa takut…Ada gitu??/Saya pun ambik wuduk dan solat…
Lepas tu saya tengok lappy(yang kehabisan battery) ada atas cabinet so saya pun sambung power supply saya blogging.
Tu ja ceritanya.

Kalau anda baca RAFIDAH…apa anda Nampak?
Ra-fi-dah- ke fa-ri-dah?

Aku agak pelik lagi aneh bila orang Nampak fa-ri-dah
Sebab seumur hidup aku ..aku Nampak ra-fi-dah

Email aku..gmail or seratas.com mail memang crafidah.
Kalau nama memang ada rafidah.
Nape masih ada yang baca faridah?????

Confuse.

Aku ada satu sijil yang ‘faridah’ kecewa aku tau sebab sijil tu sijil team hokey aku juara larut matang selama!

Masa aku form 1-3 kat batch aku ada 2 rafidah.
Sorang aku..tapi aku ada CIK.
Same class
Aku pendek kemetot dia tinggi lampai.
Tapi aku bijak banyak la kahkahkah

Dilema sungguh bila nama sama(hampir sama) tapi yang lain2 berbeza.
Aku paling frust bila aku dapat tau dia terpilih untuk satu ‘perkara’ kerana cikgu salah tengok result.
Yaaaa…tertukar result ngan aku! Sepatutnya aku tapiiiii….

Ya ketika form 1-3 aku tidak menonjol melainkan terkenal ngan sikap yang brutal ja…laser sana sini..lain kebaikan tarak!
Ke aku tidak kelihatan kerana rafidah tu lebih tinggi dari aku?
Ya..benar aku tak suka dia..hahhaaaa….nama sama tapi IQ jauh..hakhak..jahat aku masa tuuuu!!!

Tapi masa form 4-5 aku seorang ja rafidah.
Ada senior form 5 but dia ‘wan nur rafidah’ masuk sekolah aku masa form 4…. (I know u pernah suka dia kan?-she’s a very beautiful lady..lemah lembut!180 degree jauh dari aku)

Opss..masa awal form 4 ada seorang masuk batch aku nama rafidah tapi aku tak ingat XXXX rafidah.
Mmm…kecik molek cute….
Tapi dia nangis hari2 nak balik…padahal umah dia kat tepen jugak! Bkn jauh pun so dia kuo sekolah aku gi sekolah lain….
Maka aku the only one la..yuitsumuni! kahkahkahkah…(masa form 5 la )

Bila masuk kerja….aku kat rnd ..kat engineering dept ada plak engineer nama rafidah.
Mmmm….
Ada satu kes supplier/vendor antar email..nak hantar ke aku tapi pi hantaq ke alamat dia..padahal aku dot jp…yang rafidah tu .dot.my…
Rafidah tu bagi email ke aku cc boss bagai suruh aku bagi tau itu supplier/vendor alamat email aku..
Aku buat derk sbb bkn aku yg salah..supplier/vendor tu aku tak kenai pun..so mampos pi la

Tapiiiiiiiiiii…aku tak pernah bising….aku dia ja bila tiba2 ada orang call cakap kat aku ‘
“I kat office u dah ni…mana u?”
Aku tanya
“who are you??”

Then kena pot pet ngan itu orang….sampai tak bagi aku chance nak berkata2..
Aku Cuma nak tanya…
“Department mana?”

Nyata bukan aku yang dia patut jumpa..
“I tak ada kena mengena dengan u”

Or tetiba ada orang datang bagi ‘sample’ ntah apa2 kat aku…
Siapa bagi ni?????
Jenuh aku piker….Then teringat yang sorang lagi..
Juga aku tak pernah bagi email cc ke boss pun!

Benda mudah tak yah nak kepoh..aku bukan musnahkan apa2 pun.Tau tak berapa banyaka ku buang masa entertain phone call yang tak patut aku terima?orang yang tak patut aku jumpa?tahu????

Bacalah nama orang bebetul ya….

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search