Tuesday, November 11, 2008

saja saja

1. Dia cerita kat aku
Wife kawan dia ada ‘contraction’

Aku kata OK la…bawa le gi spetal..Dah nak bersalin lah tu

Dia kata bukan…apa erk orang panggil…

Aku tanya, panggil apa?

tu yang macam infection?

Aku pun tolong la pk..

Ooooo…Complication?

Ya…

Aku tanya
Awat..Anak 1st ka depa…
Dia kata tak..anak 2nd tapi dah lama tak bersalin…Beza 6 tahun…

Aku jawap
Ooo ye ke…..Kita pun target 6 tahun juga…Insya Allah tak lupa kot .That’s why kita kena selalu ingat….

2. Dia kata
Ada satu benda nak discuss dengan aku tentang Gedebi

Serius aku teruja…

Dia mulakan dengan satu kisah anak kenalan dia yang baru 8-9 tahun.kanak-kanak ini sangat advance. Tak nak pergi sekolah sebab bosan.Apa yang dipelajari di sekolah dia dah tau
Dia minat web design/game design/programming.
Hatta kat PC bapanya pun dia ada buat program/design..Baru 8-9 tahun tu

Aku kata
Oklah tu..layan ja la …apa yang depa dilemma?OK pe anak bijak..

Masalahnya anak tak nak sekolah.

Aku kata hantarlah private school..bayar memahal demand la cecukup (Dalam hati aku nak cadangkan suruh homeschool ja tapi pada firasat aku maybe depa tak pernah ambil kisah tentang homeschool.)

Dia kata private school mahal la..

Aku kata..Kalau duit banyak apa salahnya

Then aku tanya..
Apa sangkut paut gedebi ngan cerita dia

Dia kata….
Dia sedang fikirkan apa kecenderungan gedebi.

Dia nak train anak dia dari awal agar jadi apa yang anak dia nak dengan mudah.

Mmm….
Dalam hati aku cakap
Laaaa…baru la ni terdetik nak pikir ka yang aku siang malam pagi petang fikir…Bagus dah ada anjakan paradigma yang positif…
Hahahaaaaa

Dia tanya aku, dari pandangan aku apakah kelebihan gedebi…apakah kecenderungan gedebi…

Apa yang aku nampak dari ‘gedebi’

Saaaaa…..Maaaaa…
Dari pandangan aku tentang gedebi…Ish ish…harus panjang jalan ceritanya

Overall komen aku, gedebi adalah seorang kanak-kanak yang sentiasa meminta sesuatu diperjelaskan dengan jelas dan logic.
Dia selalu fikirkan logika sesuatu, bagaimana sesuatu itu terjadi.

Kenapa bila hujan TV rumah dia rosak? (TV tak rosak tapi Astro tu haaa satellite signal…ada ‘rain fade effect’)

Kenapa?Kenapa dan kenapa?

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search