Wednesday, November 5, 2008

$%%#@#$$

Sebenarnya tak tahu nak letak tajuk apa
Cuma aku nak membebel sikit

1. fobia nak mengandung lagi
Aku agak blur kalau orang gini
Ampun
Fobia nak ngandung ka nak bersalin?
kalau fobia nak ngandung aku cadangkan jangan buat aktiviti ke arah tu! hahahahaaa

Kalau fobia nak bersalin
Aku rasa semua orang yang pernah bersalin akan rasa fobia tapi bila dah nak bersalin semula sure akan boleh tempohi juga!
Betoi kan?

2. Nak tambah susu badan dengan kadar segera.
Agak muri/impossible.
Kena ambil masa juga
Samalah kalau time baru bersalin
Please don't expect your milk factory will work until max.
Slow2 start up ya...so sabar!

3. Anak punya perkembangan agak perlahan kalau compare dengan bla bla bla.
Kalau aku
Aku akan 'study' dulu
Baca...Baca dan baca...baca..baca
Sampai tak tercapai akalku
Aku akan buat appointment ngan paed so jumpa paed tanya tanya tanyaaaaaaaaaaaaaaaa....

Kalau anak 3 tahun belum tahu baca ABC tu pada aku..NORMAL..heibon na kodomo(lion) desu..kihkihkih

Perkembangan seseorang insan itu adalah berbeda2 maka kita harus terima dengan redha dan ikhlas.

4. Orang kutuk kita yang breastfeed
SERIUS! Aku dah lalui macam macam macam..
Pelbagai cemuhan..
Kalau aku layan mahu aku bagi anak aku susu ntah apa2 jadinya
Saya dengan ini menyeru kepada rakan2 yang BF anak..Moh la kita wat pekak badak sumbu tuli!

Kalau yang doktor yang tak sokong Bf tu..boikot ja
Ramai lagi doktor lain yang pro-BF

Masa awal2 dulu aku pun cepat juga melatah
tapi bila dah lama2 ni dah faham dah.Makin kita belajar..makin kita amalkan kita akan jadi makin open. Itu pentingnya ilmu pengetahuan

5. BF anak memenatkan
'Maaa..soreha sooo desukedo
Tapi kepuasan..keputusan dibuat untuk menjadi ibu itu sudah muktamad kan?
Jadi pahit getir masam masin panas pedas bagai..Terimalah dengan redha
Mula2 memang akan rasa penat rumit dan sebagainya kerana 'tak kenal maka tak cinta'
Mula2 memang kita akan blur etc tapi kalau dah 2-3 tahun..Dah sebati...maka tak yah pk pun tindakan refleks badan akan buat pilihan yang tepat.
Percayalah saya!hahahahaaaaa

6. Anak yang BF lama manja
Oklah tu manja pun bukan ngan orang lain pun.Ngan mak pak dia juga

Abis dah kot bebelanku

Cuma aku nak sentuh sikit bab kerisauan kalau anak BF lama ni
Kalau aku baca kat internet tanpa sempadan kebanyakkan artikel akan sebut
'anak yang breastfeeding/extended BF akan lebih berdikari...'
TEPAT
Jika anak aku

Kalau tak ada ibubapanya dia memang berdikari!
Kalau ada ibubapanya memang la mengada sikit
Even aku yang dah tua ni pun kalau ada mak aku aku ngada lebih...so kalau bdak baru 3 tahun lagi laaaaaaa

Anak yang breastfeeding jiwanya tenteram dan dia banyak pakai logik serta kuat bersabar
Ini juga aku setuju

p/s: semua ni pendapat saya.Anda berhak setuju dan tidak setuju

job matter:Bilalah aku akan dapat moh dari ini kempeni....
Ya Allah permudahkanlah...

No comments:

search@yuitsumuni

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search